čtvrtek

Jablečný závin s perníkem


1 balíček listového těsta

100 g obyčejného perníku bez polevy (příště dám raději 150 g a přidám šlehačku)
100 ml šlehačky
1 lžíce rumu
skořice a špetka mletého hřebíčku

jablka
rozpuštěné máslo na potření
cukr na jablka
kdo chce rozinky

cukr na posypání závinu.

Listové těsto používám zmrazené - 3 ks v balení.
Perník jsem nakrájela na kostičky, zalila vlažnou šlehačkou a přidala rum a koření. Pak jsem na každý plát natřela rozpuštěné máslo, na to směs z perníku. Posypala jsem jablky nastrouhanými na plátky nastrouhanými a protože jsem měla dost kyselá trochu jsem posypala cukrem, nakonec rozinky. Smotala jsem a pekla na 200°C. Ale to záleží na troubě. Máslem už nepotírám, než dávám péct přetřu vodou. Hotové jsem sypala moučkovým cukrem.

A že k tomu přidám ještě jedno listové těsto a udělám slané tyčinky se sýrem je jaksi samozřejmostí.
Dobrou chuť.

2 komentáře:

  1. Nalezeno, zapsáno, nakoupeno vše potřebné, upečeno, ochutnáno a zařazeno mezi oblíbené.

    Výborný štrůdlík, děkuji za parádní recept. Ü

    Prímový víkend,
    MM.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za komentáře.