pátek

Nastal čas

na nějakou změnu. Dlouho jsem váhala, když jsem dostala nabídku napsat knihu. Dobře jsem věděla co to obnáší, kolik je to práce. Odměna víceméně symbolická. Já mám skvělého kamaráda, který mne už několik let podporuje v tom, abych ukazovala svoje práce a díky němu vznikl i tento blog a www stránka jamala-jamala.cz, kterou mi vytvořil. A dlouho dobu je přesvědčený i o tom, že bych měla napsat knihu. Nebude to kniha návodů z mého blogu, ani kniha o strojích, ani o recyklaci a už vůbec ne o přírodním barvení a tisku. Bude to kniha o volném pohybu. Přesněji šití volným pohybem v patchworku. Ještě přesněji: nejen volným pohybem a nejen v patchworku. Jak asi tušíte hlavní roli bude hrát jistě volné quiltování, ale protože jsem přesvědčená, že to souvisí s ostatními technikami, kdy volný pohyb uplatníme a nelze je oddělit, tak prostě volným pohybem. A nebude to jen volné quiltování, protože techniky se překrývají a některé lze dělat více způsoby. Přestože ovládám i quiltování na rámu, tak mám raději prošívání pod strojem. Prošila jsem desítky dek pod strojem a chtěla bych, aby jste si na konci knihy řekli, že je o vlastně snadné. Kniha nebude o vzorech jako takových. Na to existuje spousta zahraničních knih a nemusíme na to umět jiný jazyk. A možná jednou bude nějaká dobrá kniha i zde. Ale ta moje bude o technické stránce a o tom čím vlastně začínat, aby naše cesta k prošití deky byla co nejkratší. Fotku k tomuto oznámení berte jako ilustrační, protože toto je přesně vzor, který na deku vůbec vhodný není, ale o tom všem budu psát. Jestli všechno klapne, tak to nebude jen suchopárná kniha, ale bude také interaktivní, snad to technicky nebude problém. Kuk SEM o čem budu psát.

Když jsem zmínila svého kamaráda, tak ještě zbývá dodat, že další člověk, kterému vděčím za mnohé v quiltování je Monika Kolejová. Já doufám, že jí neudělám ostudu v těch tématech, která máme při quiltování na rámu a pod strojem společné. 

No a co to znamená pro blog. Že na něj budu mít méně času. Každý článek mě stojí spoustu času a myšlenek co napíšu. A protože na knize už pracuji, tak vím, že to zvládat nebudu. Že mnohé prošití a mnohé práce ukazovat nebudu, protože do knihy musím připravit i něco nového. Takže, prosím, sledujte mne na Instagramu, tam budu dávat asi nejvíc toho, co se nedostane na blog a budu se snažit vždy napsat i nějakou legendu.


Co jsem ještě ušila. Taštičky se rozrostly ještě o dva kousky. Jednu ukážu, druhá už půjde do knihy. I tato je prošitá volným pohybem, ale s pravítky. Jsem na ni moc pyšná. Je to jedna z improvizací, která mě chytla a vznikla díky tomu, že jsem dostala kousek látky s chevron vzorem. 



Barvení listy javoru. Na Instagramu jsem k tomu legendu už napsala. 
A taková koláž, kterou jsem vyskládala jen tak pro radost z letošních tisků. Letos to trochu šidím, něco mít ale budu.

Přeji krásné podzimní dny. Jana

18 komentářů:

  1. Gratuluju Ti z celého srdce, Jamalko. Trošku jsi mě překvapila, ale co, tak ta knížka o barvení bude jako druhá. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. Alenko, nemyslím si, o barvení psát nechci. Ani nevím, jestli bych k tomu měla co říct. Já mám v přírodním barvení takový úzký okruh toho co dělám a ani se do ničeho jiného nechci pouštět. Prošla jsem si ale různými technikami ke kterým je potřeba umění volného pohybu. Bude to jediná kniha, opravdu.j.

      Vymazat
    2. Jasně, musí to být tak, jak to cítíš. Těším se na všechno, co od Tebe bude.

      Vymazat
  2. Jani, držím pěsti v této práci a těším se na výsledek:-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děkuju moc. Budu to potřebovat. Já jsem si to rozmýšlela opravdu dlouho. Vlastně i když už jsem měla smlouvu, tak mi trvalo dost dlouho než jsem jí podepsala. Je to velký závazek. Blog je jen moje parketa, taky už bude figurovat hodně lidí. Samozřejmě to znamenalo omezit aktivity na blogu. Článek o jehlách bylo takovou sondou. Ale jen pravda, že v knize to bude všechno přehledně za rozumnou cenu. Díky moc za podporu. Jana

      Vymazat
  3. Moje milá Jani, jistě si vzpomeneš, že jsem ti už kdysi říkala, abys psala knihu , a tak se na ni moc moc těším.....jinak,ta poslední taštička je nadčasová...... J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, díky. Z taštičky jsem nadšená, hned tak ji něco nepřekoná. Budu se s tím psaním snažit. J.

      Vymazat
  4. Tak na toto sa tesim, urcite bude plna uzitocnych rad a vychytavok. Drzim palce. Hela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Heli. Snad ano. Za tu dobu co jsem quiltovala, tak jsme nějaké zkušenosti získala, odkoukala, vymyslela. A je pravda, že takhle to bude mít prostě jinou formu než na blogu. J.

      Vymazat
  5. Dnešní překvapení je moc milé, už se těším na tvé dílko v podobě knihy. Určitě to bude velmi náročné pro puntičkářku, ale velice záslužné pro nás, které ještě tápem.
    Přeji ať se dílo daří.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, děkuju moc. Já jsem puntučkář někdy, někdy zase myslím hodně rozevlátě. Snad je to dobře a k něčemu to bude a něco vznikne. Já jsem to zde v podstatě měla, je to různě na blogu. Ale ten má můj syn nakázáno smazat kdyby něco, tak po mně zůstane alespoň ta kniha. A smad ta, bude opravdu něco, co jsme nikdy nikde nenapsala.
      J.

      Vymazat
  6. Jani, určitě psaní knihy zvládneš brilantně jako všechno Tvoje tvoření. Přeju hodně sil a moc se na knížku těším! Stáňa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za podporu. Je to velký závazek. Uvidíme. Jana

      Vymazat
  7. Jani, také už se na knížku těším. Bude určitě perfekní, jako vše co děláš. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, děkuju moc. Už jsem to psala vícekrát. Pro ostřílené patchworkářky asi nic nového, no ale každý nějak začíná. Jana

      Vymazat
  8. ... krásná zpráva, těším se na Tvoji knihu, určitě bude plná krásného a poučného čtení. Přeji Ti ať Ti jde psaní pěkně od ruky :-) Pohodové dny Miluška

    OdpovědětVymazat
  9. Už se na knihu těším, protože vím, že bude hodně dobrá! Podle jak píšeš na blog - není pochyb!!!!

    OdpovědětVymazat
  10. o Jani, tak to sa teším, tú tvoju určite budem mať vo svojej knižnici........ Nech ti ide písanie pekne od ruky......:-)

    OdpovědětVymazat