středa

Batika - recenze

Jednoduše Batika je název knihy, kterou vydala loni Metafora.
Pepa Martinová a Karen Davisová v ní představily nejen barvy a pomůcky, ale i různé techniky. Znáte ombré, araši, mokume, janagi? Víte jak na prostorové barvení, odbarvování nebo rezivění? Víte, jak na ledové vzory?

Z originálu Tie Dip Dye, přeložila  Růžena Pokorná.


Právě pro široký záběr považuji knížku za vyjímečnou. Vhodnou pro začátečníky i pro ty, kdo hledají chuť znovu se po letech k barvení vrátit. Jako já.
Důležité je jistě povídání o materiálech a jak použít barvy na daný materiál. Každá uvedená technika je prezentována ve třech provedeních a ukáže tak různé možnosti. Projekty v knize jsou zaměřené jak na bytové, tak oděvní doplňky i oděvy samotné.  


Vzkaz od Pepy & Karen:
Doufáme, že vás tato kniha bude inspirovat k tomu, abyste rozvinuli svou fantazii a kreativitu a odhalili své vnitřní dítě.

Já jsem díky této knize už své vnitřní dítě objevovala.
Místo ledové batiky, kterou autorky popisují, jsem zkusila identickou techniku - batikovat pomocí sněhu a svůj pokus jsem popsala TADY. 
A letošní barevný podzim jsem napodobovala TADY.

To jsou zatím dva projekty, které díky této knize vznikly. Ale chystám se určitě na další, baví mě to moc.

UKÁZKA Z KNIHY na ISSUU

a jak jsem barvila pomocí sněhu - video na Facebooku
  
A protože z jedinečné batiky mohou vznikat i zajímavé patchworkové projekty nebo třeba jenom nákupka, tak přeji krásně nabatikované dny. Jana

1 komentář:

  1. Batika je rovnako veľká a závislosť, ako patchwork. Akurát nikdy nevieš, čo sa Ti podarí stvoriť! ;-)
    Krásne si obatikovala! ;-)

    OdpovědětVymazat