středa

Zase to šití a quiltování (a trochu barvení)

Někdy je potřeba, abych svoje quiltovací pokusy přeměnila v nějaký výrobek. Malou taštičku jsem šila stylem, jak mám velkou látku, tak velké to bude. Prošívala jsem obyčejnou nití Amann, měla jsem jedinou v barvě zipu.
Vzor podle Leah Day.  Quiltováno i prošito na šlapacím stroji Mundlos Original Victoria.

A ještě pouzdra na dětský karneval - ceny do tomboly.



A ještě z mého čtverečkování s Leah. Většina čtverečků je quiltována na šlapací Ladě 77, některé na stroji Mudlos, také šlapacím. Na Facebooku jsem měla dotaz, zda se nejedná jen o ilustrační foto se starými stroji. Občas udělám i krátké video, kde je možné vidět, že jsou to opravdu staré stroje na kterých quiltuji a šiji. 
Je to jen malá ukázka mého vzorníku podle Leah Day. Další čtverečky dávám do alba na Rajčeti a vždy přídávám číslo vzoru a odkaz na vzor.
 
 

Mundlos je stroj krejčovský, kolík na nitě je opatřený dírkou a nit vedenou přes stojánek dírkou v kolíku provléknu a nit tak usměrním. Je to trošku vidět na horním obrázku. Lada tuto vymoženost nemá, tak jsem si ji přizpůsobila a nit vedu od stojánku do stroje přes očko zavíracího špendlíku. Musím říct, že se mi tahle vychytávka osvědčila a nit se tolik nekroutí a stroj lépe udrží napětí.

A málem bych zapomněla na sníh a sněhovou batiku. Jedno staré tričko, co skončilo "pod sněhem". Barva fialová a khaki dopadla takto. Barvy Chevas za tepla. Sypala jsem na sníh, tričko jsme máčela ve slané vodě přes noc. Po obarvení jsem tričko dala do sáčku a napařila v páře.  Myslím že se tak neroztékají jako Duhy, batika zůstala hodně kontrastní. 


Přeji krásné dny. Jana

3 komentáře:

  1. Krásné prošívání, sleduji s úžasem jaké krásné věci se dají vytvořit. Lenka.

    OdpovědětVymazat
  2. Nádherné,mám radost když můžu obdivovat Vaše nové výtvory , díky :)

    OdpovědětVymazat