úterý

Pro Tadeáše podruhé

V minulém příspěvku jsem představila obrázky od švadlenek a látky na deku pro Tadeáše. Posunula jsem se zase kousek dál a připravila jsem zbývající obrázky.

Když vymýšlím deku, neberu to jako quilt, ale jako příběh, který si vymýšlím. Nebo hledám něco blízkého, co mi šití usnadní. Nejčastěji si půjčím knihy, koukám na videa (večerníčky, hry). K této dece jsem si koupila knížku 101 věcí...o vlacích. Na obálce je moderní nádraží a já chtěla šít deku jako nádraží. Nakonec to ani tak nádraží není, ale spíš vzpomínka. Vzpomínka na jedno staré nádraží, na kterém byly obrázky vlaků a to jsou ty obrázky od švadlenek. A protože se všechno mění, tak na to staré nádraží přijíždí nejdříve rychlíková parní lokomotiva firmy Kolben a spol., za nějaký rok tudy projíždí elektrická jednotka řady 680 - Pendolino. A na tom nádraží stále visí ty obrázky na zdi - obrázky od švadlenek...

Když dělám aplikace také využívám nejvíce knížky a encyklopedie. Většinou si je předkreslím a složité prvky zjednoduším. Předlohu Pendlolina jsem si vytiskla z internetu. Nemám barevnou tiskárnu, dokonce na chalupě nemám tiskárnu vůbec, tak mi nezbylo než použít svůj černobílý obrázek a u šití koukat na net, abych použila správně barvy. Aplikace jsem dělala na Bernině Auroře 440 a přižehlovala pomocí pavučinky.

  Loukotě jsem dělala postupným zužováním entlu do minimální šířky. To celé skoro 60 krát.
Ani na navrhování, ani na práci nejsem sama a mám pomocníky.


Samozřejmě, že celou deku představím, až bude u majitele. Čeká mne ještě prošívání a dokončení. 
Než to všechno zvládnu, popřeji všem krásný začátek léta. Jana

8 komentářů:

  1. Toto ani netreba komentovať ... jedinečný nápad, jedinečné spracovanie !!!!

    OdpovědětVymazat
  2. Janičko, ty jsi kouzelnice. Tadeášek bude mít určitě obrovskou radost.
    Iva

    OdpovědětVymazat
  3. ... nádhera, krásná práce, hezké počtení. Děkuji za sdílení tvůrčího procesu. Obdivuji Tě a závidím (v dobrém) Tvou představivost, trpělivost a schopnost přenést myšlenky do quiltů. Pohodové letní dny. Miluška

    OdpovědětVymazat
  4. Máš můj obdiv a těším se moc na výsledek. Jsem si jistá, že Tadeáš bude mít radost.E

    OdpovědětVymazat
  5. Naprostá nádhera, ani nemám slov :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Děkuji moc. Má to chyby, už vím, co a jak. Nejhorší je rozhodnutí jak to zjednodušit, co vynechat. Jana

    OdpovědětVymazat
  7. Jani, je to krása. Těším se na Tvou další tvorbu. M.

    OdpovědětVymazat
  8. Nádhera, děkuji za nakouknutí pod pokličku jak vznikají obrázky na deky. Moc obdivuji vyhrání si s detaily jako jsou loukotě na kolech! Klobouk dolů! HelaF

    OdpovědětVymazat