sobota

Jak na nový rok

Vítám v novém roce. Já vím, jsou už Tři králové, také nás dnes ráno navštívili. Letos mne na druhý svátek vánoční schvátila  rýmička a zánět dutin, tak se nekonalo ani Silvestrovské šití. Než se pustím do příspěvku o tom, co všechno jsem NESTIHLA, tak bych Vám chtěla popřát ostrou jehlu a rychlý háček.

Když jsme tak byli celé svátky jen doma, došlo na háčkování (v minulých příspěvcích) a taky na opravu šicích strojů i nějaké to šití.

Začnu od konce. Už před časem jsem dostala pár batik v různých velikostech a jeden Jelly Rolls. Jenže, když jsem ruličku rozdělala a ono těch batik tam bylo spíš málo a musela jsem dva kousky na lemování doplnit. Ale jinak se opravdu snažila využít vzorník, který jsem dostala. Jako inspirace mi posloužil quilt z nine patch bloků ve třech různých velikostech. Na některých látkách jsou medvědi a jeleni a já chtěla jsem zachovat co největší plochu, tak jsem jen lemovala a nejmenší bločky jsou jen nesešívané čtverečky.
Protože jsem mezi šitím polehávala, šití jsem s vzala do ložnice. Když už se M. pustil do té údržby šicích strojů, tak jsem mohla projet svoji Ladu 105, kterou jsem si přivezla v létě. Je to krásný kousek. Vyráběl se už od 30 let minulého století a je s rotačním chapačem a je to stoj velmi rychlý, určený pro krejčovskou výrobu. Moje deka čeká na prošití, jednak nevím co s tím a zatím na to nemám sílu.





Když už byla řeč o opravách, tak tady se musím přiznat, že mám velký rest a nevyfotila jsem tuhle ramenovku Pfaff před čištěním. S přestávkami od podzimu a velmi intenzivně tři dny přes vánoce ji M. čistil a opravoval. Sám přišel na to, jak na netradiční chapač, který měl původně hnědou barvu od rzi.  Když už jsem nenafotila stroj, tak alespoň cívku, jak vypadá před a po čištění.




Když už jsem zmiňovala to nekonané Silvestrovské šití, tak se alespoň podělím o video, které mne inspirovalo a chtěla jsem šít. Kdo nezná tento video kanál, tak doporučuji. 
Vzor se jmenuje Split Nine Patch a patří mezi vzory, které mají hodně variabilní sestavování do konečné podoby quiltu. Některé jsou na videu, jiné si najdete na netu. Jednu z variant právě šije moje kamarádka Renata TADY. Její bločky jsou už sešité 4 bloky tohoto vzoru. 
Ještě bych ráda doporučila těm, kdo neznají, TYTO STRÁNKY, kde je spousta patchworkových vzorů a mezi nimi i SPLIT NINE PATCH. Doporučuji prohlédnut vždy všechny stránky ke každému bloku, najdete tam i odkazy na zpracované quilty.

 

A poslední, co bych chtěla zmínit tak jen fotkou, že ani háček nezahálí a zbytkování jsem tentokrát zkusila na tašce.
Všem přeji krásné dny a šťastný rok 2018. Jana

12 komentářů:

  1. Jani, to je krásná deka v zemitých barvách. V manželovi máš prima pomocníka. Přeju, aby tě choroba opustila a měla jsi hodně sil do dalšího šití,háčkování a ostatního tvoření. Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, děkuji ti moc. Snad to antibiotika zmáknou. Táhne se od loňské chřipky a není to stále dobré. Ale budu alespoň háčkovat a šití se pak poddá. Zdraví Jana

      Vymazat
  2. Jani, ta deka bude nádherná, pro mě uklidňující barvy. :-) Ty "staré" stroje obdivuju a Tvého muže také, že Ti pomáhá je udržet při životě. Kdybys někdy zavítala do Kuksu, mají tam sbírku nadherných mašinek. Na tašku jsem zvědavá. Vzoreček se mi moc líbí, musím vyzkoušet alespoň ten košík. Přeji hlavně hodně zdraví, ať bacilky co nejdříve utečou a můžeš se naplno věnovat svým zálibm. D. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, děkuji ti moc. Já si s tou taškou zatím nevím rady, tak to nechám uležet. Manžel je skvělý. Tento víkend se zase pustil do strojů. Dostali jsme nějaké hlavy a ty se snaží zprovoznit. Tak čekám, jak to dopadne. J.

      Vymazat
  3. Deka bude krásná - mám ráda neobvyklé kombinace a layouty. Těším se, až bude proquiltovaná, ještě víc vykoukne. Hodně zdraví!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No quiltování deky je další věc, kterou nevím. Taky to nechám uležet. Díky moc. J.

      Vymazat
  4. Janka, tá deka bude dokonalá ... kedysi som batiky nemusela, ale začínam ich milovať :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, děkuji ti moc. Stále ještě nemám rozhodnuté prošití, ale to počká. Já batiky můžu, často i připomínají podzim a ten já mám nejraději.

      Vymazat
  5. Jani,deka je opravdu krásná.Vidím že se mám pořád co učit a to si myslím,že už něco umím.Stránky jsme si všechny uložila a video si nechám do klidu,ke kafíčku.Moc chválím tvého muže.Já mám šití jako koníčka,ale zároveň chodím do práce,také šít (pracovní oděvy).A když někdy sleduji práci našeho mechanika,je to prostě romantika.Teda ne jako taková,ale jak dokáže z maroda zase udělat zase funkční mašinku.Staré stroje miluju.Bohužel bydlíme v paneláku,tak mám jen jeden pořádný Janome 6600 a do zálohy levnější Singrovku.
    Prostě jsi úžasná a moc ráda se na tvé stránky vracím.Přeji hodně zdravíčka a hbité ruce,Štěpánka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Štěpánko, já to dělám taky jen při práci. Zatím. Do budoucna bych si chtěla udělat víc času na šití, ale chci, aby zůstalo mám koníčkem. Stroje zaberou hodně místa, a kus života. Někdy fakt víc seřizuji než šiju, ale stojí mi to za to. Mám je ráda.

      Vymazat