čtvrtek

Jak to šiju já - zkosené rohy

Návod na ušití jednoduchého lemu na ubrusu - psaníčkové rohy

Kamarádka se mne kdysi ptala, jak dělám zkosené rohy na ubrus. Pokud nedělám široké lemy, dopracovala jsem se časem k zjednodušenému postupu-.


Dokola celého ubrusu zažehlím lem asi tak na 1 cm. Pokud chcete mít šev dvojitý, tak na šírku budoucího lemu. Příklad: chci mít lem 3 cm i na poprvé složím 3 cm.








Ještě jednou dokola v šíři budoucího lemu. Pro odměření stejné šířky lemu při zažehlování používám papírové proužky namísto měření.

Další možností je nakreslit si čáru na tvrdší papír a použít na zažehlení stejně jako pravítko, které snese vysoké teploty a je možné látku zažehlovat a tvarovat jednoduchým způsobem. Pravítka lze koupit TADY.

Po zažehlení rozložím a složím tak, jak naznačuje čára na obrázku. Tu čáru si samozřejmě nekreslím, je jen ilustrační.


Celé pak poskládám tak, jak už mne navádí sežehlené švy. Tužkou nebo křídou naznačím sešikmení.
U úzkého lemu si jen nehtem zarýhnu začátek šití a pak odšiju směrem do rožku.




Prošiju a pak teprve odstřihnu. Prošívám samozřejmě správnou barvou nitě. A až budete odstříhavat rožek buďte opatrnější než já. Je to můj první šicí návod a vůbec jsem nevěděla co v jaké fázi fotit.













Otočím, zažehlím a prošiji. Na obrázku prošité zatím není.















Pokud dělám úzký lem, šiji tímto způsobem i malou prostírku.
Změřím vnitřní rozměr mezi krajem lemu, ustřihnu díl o 1 cm na každou stranu větší, vložím pod lem a prošiji. Když dělám širší lemy, beru si na pomoc pravítko.



Video a další možnosti najdete v placené části blogu KLIK 

Přeji pěkný den. Jana

18 komentářů:

  1. Ahoj,díky za radu určitě vyzkouším,ty papírové proužky jsou dobrý nápad,odpadne neustálé přeměřování.Přeji,hezký den.Libuše

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělý nápad, děkuji za podělení se.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak jsem podle návodu růžky vyzkoušela a jde to krásně. Děkuji :o)

    OdpovědětVymazat
  4. Tak tohle by mě nenapadlo, paráda!

    OdpovědětVymazat
  5. Vážená paní, dnes jsem objevila Váš návod na šití kosmetické taštičky a jsem nadšená. Taková krása, hned zítra se pustím do šití a budu mít pěkný dárek pro svoje dcerky. Ještě jednou velké díky. Vlaďka.

    OdpovědětVymazat
  6. Dobrý den, nerozumím tomu, jak se ze čtvrtého obrázku stal pátý.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tužka na čtvrtém obrázku ukazuje směr šití. Na pátém obrázku už je roh odšitý ve směru naznačeném tužkou a odstřižený. Pokud Vám to nepůjde, napište mi na e-mail, nafotím i tu část, která se odstřihne. Jana

      Vymazat
  7. Omlouvám se, ale šití je moje slabina.
    Takže tužkou si obkreslím ten složený rožek, který narovnám a odstřihnu už podle obrázku pět. A pak teprve po bílé lince prošiji?
    A co znamená, že si u úzkého lemu zarýhnete začátek?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejdříve odšiju a pak odstřihnu. Aha už vím co myslíte. Já si nehtem zarýhnu místo, kam sahá ta špička složeného rohu a pak od oka jedu šikmo do té špičky bez kreslení. Pak odstřihnu všechno co přebývá, jen ponechám přídavky na šev.

      Vymazat
  8. Na obrázku pět je prošití. To není linka bílou tužkou. Aha, tak teď už asi chápu. Děkuju moc.

    OdpovědětVymazat
  9. Díky moc! Zadám do gůglu "jak ušít ubrus" a vyjede mi jamala!! Super návod. Tak nějak jsem si to myslela, ale nechtěla jsem ho sousedce zkazit :-D

    OdpovědětVymazat
  10. Klobúk dole!! Perfektné návody! Ďakujem!

    OdpovědětVymazat
  11. dobrý večer Jani,nedávno jsem vám psala o pomoc na zkosené rohy...no snad si vzpomenete...měla jsem odně šití a k psaní jsem se nedostala,ale stále na to myslela,abych nezapomněla....za návod na lemy,ty papírové proužky,aby se nemuselo dvě hodiny s metrem a křídou odměřovat....by jste fakt zasloužila nobelovu cenu od všech švadlenek....nevím,jestli vám to už někdo napsal,ale to úžasný nápad....a hlavně....velice,velice rychle je sežehlený lem a spoustu ušetřeného času....fakt smekám......jste fakt dobrá..díky,díky a ještě jednou díky.....Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Staré, ale stále dokonalé! Děkuju za Tvé návody, Jamalko. Když něco nevím, u Tebe vždycky najdu tu nejlepší radu.

      Vymazat