pondělí

Mrazivé květy

Zítra začíná astronomické jaro, zatím máme zpátky zimu. Já zimu ráda a vlastně se s ní loučím těžce. Můžu barvit, lyžovat, ráda chodím v zimě do lesa. Letos jsem ji využila k barvení sněhem docela málo, ale něco mám. První batika, kterou jsem udělala byla jen tak narychlo, abych to zkusila. Byla dost kontrastní, ale krásně vybarvená a udělaly se mi tam vedle tyrkysové šedé fleky. Za mokra batika vypadala TAKTO. 
Quiltování jsem si dost rozmýšlela, že v tom nebude vidět. Šedá místa byla kromě středu i na kraji látky a nedala se moc dobře využít. Nadšila jsem batiku černým plátnem a květy jsem protáhla do černého lemování. Quiltovala jsem šedomodrými nitěmi. Středy květin jsem stínovala světlým melírem a modrofialový melír jsem použila na černou borduru. Inspirovala jsem se fotografií, kterou jsem udělala v komoře v mrazivých dnech.
Musím říct, že za umělého světla není tak dobře vidět. Příště zkusím aplikace a jiný podklad. Hledala jsem si obrázky květů na skle na netu a našla jsem spoustu inspirace. Takže tyto moje květy určitě nejsou poslední.
Ano, jsou velmi křehké, jako když otevřu dveře do komory a za chvíli po té kráse není nic. Pro mne je to krása, která mi stále leží v hlavě a zkusím je ještě jednou zachytit...
Quiltovala jsem na šlapacím stroji Mundlos Original Victoria a velikost je 60 x 80cm.







Přeji krásný konec zimy. Jana

10 komentářů:

  1. ... neuvěřitelné! Nádherná práce! Napadlo mne, že máš snad "berlu mrazilku" - luxusní quiltování!
    Jsem moc ráda, že s s námi, čtenáři Tvého blogu, o tu nádheru rozdělíš. Pohodové dny Miluška

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miluško, děkuji moc. Berlu mrazilku sice nemám, ale tak mi bylo líto, že zima končí a tak to šlo samo. Díky

      Vymazat
  2. Jani, nádherné barvení i quiltování.M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, děkuji ti moc. Příští zimu si určitě nabarvím víc. Letos jsem nestíhala.

      Vymazat
  3. To je vážně nádhera. Již látka sama o sobě je velice zajímavá, ale tvé quiltování ji povýšilo o několik tříd výš... Měj se fajn a ať se ti i nadále daří. D. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc. No jsou to vlastně fleky obšité do kytek. Děkuji za přání. J.

      Vymazat
  4. Jani, už jsem obdivovala na fb.
    Povedla se ti dokonalá ledová krása. Máš prostě zlaté ruce!
    Eli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eli, děkuji moc. Mělo to být ledové a jsem ráda, že se to tak jeví i ostatním, mám opravdu velkou radost. J.

      Vymazat
  5. Ježíš, Jani, to je nádhera....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, děkuji moc. Ono tohle dělá hodně světlo, protože ta podkladová látka je strakatá. J.

      Vymazat