středa

Stále na cestě

Ani dnes neukážu žádný hotový výrobek, ale trochu šití, trochu barvení, trochu vyšívání a háčkování.
V minulém příspěvku jsem barvila šitou batiku pomocí sněhu. Vzor uvnitř čtverců vznikl náhodně,  netušila jsem, co sníh vytvoří. Vzory, které vznikly uvnitř čtverců jsem proměnila v modré růže. Na fotce to sice nevypadá, ale nit je opravdu modrá a i quilt je modrý.
Vzor je z knihy  Free-motion Machine Quilting1-2-3 od Lori Kennedy. Jen jsem si ho trošku přizpůsobila na větší plochu. Nakonec mi přišlo výhodné, že vzor není vždy na střed a růže jsem tomu přizpůsobila. Nejdříve jsem si vytvořila mřížku vlnovkovým stehem a pak postupně doplňovala každou růži samostatně. Nemám čím lemovat, musím si něco nabarvit. Zatím nemám hotovo a snad se mi podaří nafotit reálné barvy, až to dodělám.
Už teď vím, že to bude ubrus (velikost bude asi 95 x 95cm) a mám z této práce obrovskou radost. Celé to vzniklo stylem: Nejdříve něco udělám a pak to pojmenuju. Takže teď už je to i pojmenované a musím jen dokončit.



Ve hře bylo více vzorů, ale nakonec zvítězily růže. Někdy si vzory kreslím na obrázek v počítači. Myší je to sice hrbaté, ale pro představu to stačí.
Vyšívání. Moje předsevzetí, naučit se vyšívat, se ještě pořád pere s nedostatkem času. Naučit se pořádně řemeslo, to není vůbec jednoduché a chce to spoustu času. Snad se mi to jednou povede.


Barvení. Sníh už roztál, mám ale vymyšlené další projekty, takže s barvením nekončím. Proč barvím?Protože se bavím. Barvila jsem už na škole, pak hodně, pak hodně trička pro syna. Dlouhá pauza a říkala jsem si, že v dnešní době, kdy je spousta krásných vzorů, už nikdy barvit nebudu. Jenže někdy člověk hledá změnu. Zabrousila jsem do itajime shibori. Budu pokračovat, přidám určitě popis. Jenže teď jsem zkoušela jen tak při chvilce a fotit jsem zapomněla. Jen jsem si neuvědomila, že tyrkys se většinou lépe rozpíjí, nebo se mi možnou zkroutila sololitová destička, nevím. Takže je na světě další polotovar, který nějak snad dodělám.


Háčkování. Samanta z Vlnapu a čtverečkování. Jestli z toho půjde udělat kardigan, to uvidím. Návod je ke stažení TADY.
Krásné dny i na Vaší cestě. Jana

7 komentářů:

  1. Jani, zase tolik nádherných výrobků. Opravdu mne stále udivuješ tvou kreativní tvorbou. Už se těším na PPM - Jana na vlastní oči. M.

    OdpovědětVymazat
  2. Máš to nádherný. Všechno, ale ty růže jsou boží.

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá to úžasně, ten věnovaný čas se vyplatí :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc. Moc mně to bavilo. Je to přesně to, co mi vyhovuje - polotovar s kterým musím něco udělat. Ráda bych přehoz přes postele v takovém duchu, uvidíme.

      Vymazat