pondělí

Salátovník

Každý pátek si objednáváme na oběd saláty ze Salátovníku. Když jsem chtěla psát příspěvek, tak mi napadl Salátovník jako název příspěvku. Nevím, jestli z mého příspěvku bude chutný salát, mám docela dost odlišných ingrediencí.
Začnu dílnou. Nechala jsem si zasklít zápraží a budu mít letní dílnu. Pomalounku už jsem si začala uklízet tu stávající. Strojů tam asi zůstane ještě pořád dost a jedním z nich tato šlapací krejčovská Lada. Každý stroj používám na jiné šití. Tato Lada má podobné parametry jako novodobé quiltovačky, má i vysoké patky jako průmyslové stroje a je to stroj docela rychlý i když je šlapací.
  Můj vyšívací Adler a poslední dinosaurus na deku pro Davídka. Aplikace dělám volnou výšivkou. 



Všichni dinosauři pohromadě. Některé jsem dělala já, základ jsem měla od různých švadlenek. Obrázky od švadlenek mi vždy určí, jaká deka bude a jak ji mám doplnit:
Další surovinou do mého salátu by mohl být nový kobereček. Je háčkovaný krátkými sloupky z chemlonu. Materiál sice není přírodní, ale je hodně praktický. Máme zvířata a chemlon vydrží časté praní a je lehký do pračky.
Něco zeleného do salátu. Můj manžel opravuje starou kufříkovou Ladu a rozhodl se nahradit součástku, která je těžko k sehnání. Vymysleli s mým synem náhradu pedálu a nechali vyrobit regulaci rychlosti. Mám to i se svým logem.
Já jsem si mezi šitím dinosauří deky chystala látky a vlnu na nové deky. Šitou a pletenou.

Taky jsem pekla opožděného Valentýna a zajíčky jako trénink na Velikonoce. Letos budou totiž koledníci dostávat balíček s perníčky. Vykrajovátka od Dvou medvídků. Mají spoustu velikonočních. Určitě k zajíčkům pořídím i něco dalšího

Kolegyně maluje krásné abstraktní obrázky temperami. Napadlo mne, že by to mohla zkusit na látku. Vybavila jsem ji plátnem a textilním médiem, které z obyčejných temperových barev udělá barvy vhodné na textil a než prošitu deku z lásky pro Davídka, tak možná už budu mít nějaký polotovar k dalšímu zpracování.
Úplně  na závěr ještě foto olemované proužkové deky:
Je to všechno? Asi ano. Přeji dobrou chuť. jamala

9 komentářů:

  1. Jani, opravdu jsem si na Tvém salátku pochutnala. Vše je krásné, nejvíce se mi líbí proužková deka. A trochu závidím pochopení pro šití a šikovnost Tvého manžela a syna. M.

    OdpovědětVymazat
  2. Ty jsi ale pilná tvůrčí osůbka. Všechno moc krásné. Dinosaurus je úžasný a ta deka ... nemám slov.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc. Ona je jen jednoduchá, ani prošití jsem nedělala složité. Jsem s ní spokojená, tahle práce mi udělala velkou radost. j.

      Vymazat
  3. ... Jani, namíchala jsi moc dobrý salát - mňam, smlsla jsem si :-). Pohodové tvůřčí jarní dny Miluška PS: těším se na záběry ze zasklené terasy :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj. Terasu určitě nafotím se stroji, jen nějak nemůžeme dostat kamaráda na chalupu, aby nám tam dodělal podlahu. Od podzimu je stržený i strop. Ale už se těším až tam budu šít. Díky moc. j.

      Vymazat
  4. Luxusní salátek, Jamalko! Jsi neskutečně šikovná a pilná.

    OdpovědětVymazat
  5. Vybavila jsem ji plátnem a textilním médiem, které z obyčejných temperových barev udělá barvy vhodné na textil - mohu se zeptat co je to za medium a jak se s ním a s barvami pracuje? Najdu někde k tomu návod? Tato technika by mne velmi zajímala. Děkuji. Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koupila jsem toto: https://www.sevt.cz/produkt/creall-textilni-medium-1000-ml-40304100/
      Návod je v odkazu. Existuje i nějaké jiná značka. Určitě napíšu článek, jak se k tomu dostane. A vyzkouším sama, jakmile budu mít chvilku. Jana

      Vymazat



Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.