pondělí

Šití, rezivění i Deky z lásky

Vyzkoušela jsem si volně řezané křivky podle mojí nové knihy Artful improv od Cindy Grisdela. Není to poprvé, co jsem zkoušela tento typ šití. Použila jsem je hned několikrát a moc mě to bavilo, jen jsem v poslední době neměla dost času a ani moc myšlenek na vymýšlení šití. Zachránilo mě šití na papír, ale musela jsem si už od přesného šití a přesně daných barev odpočinout.
Musím říct, že jsem si tohle opravdu užívala. Když popletu barvy, nevadí. Málokdy se mi totiž podaří sešít pruhy tak, jak si je nachystám a vždy něco otočím.
Víc jsem toho nestihla, asi bude taška, uvidím.
Venku je zima a musím zůstávat v dílně. Často využívám na šití můj krejčovský, nebo chcete-li průmyslový, šlapací Pfaff má ve výbavě patku s vodítkem a ta se výborně hodila na šití křivek. Jak na křivky jsem už dříve sepsala v návodech TADY.

 Trošku přesného šití neuškodí ani u volného šití a zámečky jsem samozřejmě dodržela i tady.
 Vendula pomáhá přeskládat trojúhelníky do Sampleru.

Ušila jsem i čtyři bloky do Samleru. Zdroj Wombat blog a jeden blok ze Sampleru pro kamarádku. Bloky v popředí jsem opět rozkreslovala v programu Quilt assistant. Podoba mého Sampleru je nejistá. Nevím, kolik bloků udělám a jak to všechno sestavím. Zatím šly bloky do krabičky.
Aktuální blok ze Sampleru pro kamarádku:
Na Facebooku se opakovaně vyskytuje otázka na jaký papír šít. Já používám tabelační papír do jehličkových tiskáren a protože recykluji, tak jsou to staré dodací listy. Papír je tenčí než klasický kancelářský, lépe se vytrhává a žehlením se nekrabatí a nesráží. Možná někde najdete papír do tiskárny, kterou už dávno nemáte.
Jak je vidět Praff je silný stroj. Našpendlila jsem si blok a pak otočila a na špendlík zapomněla.
A ještě trochu rezivění. Na podzim jsem dělala pár pokusů s rezavými trubkami. Jen jsem si tentokrát nevzala staré prostěradlo, ale zbytek bílé látky ze zimního barvení, tak si nejsem jistá, jestli bude pěkné tyto kousky spolu kombinovat.

A v neposlední řadě !!! DEKY Z LÁSKY - moje dlouholetá patchworková činnost. V projektu Dek z lásky jsem od jeho vzniku. A jsem docela pyšná na to, že jsem byla první ne členka sdružení, která šila deku. Byla to deka pro Barborku a já vůbec netušila na co jsem se přihlásila a že můj život bude s Dekami spojen na dlouhé roky.
Deky a úžasná Dáša Hulmáková byly v Receptáři prima nápadů a kouknout se můžete TADY:
14 dnů je možné prostřednictvím televize Prima přispívat dary pro Deky.

A ještě si dovolím jeden odkaz - deky, které jsem pro Deky z lásky kompletovala NA TÉTO STRÁNCE.
Není tam všechno, jen deky, už jsem dávno přestala počítat obrázky, které jsem vytvořila. Já jsem už přihlášená na další deku a další obrázky a musím říct, že tohle je práce, která mne baví. Často mně nasměrovala k tomu, abych se zajímala o věci, které bych asi přešla.

Přeji krásné dny a nebojte si udělat radost tím, že uděláte někomu radost. Pady jamala

5 komentářů:

  1. Jani, každý Tvůj příspěvek čtu s otevřenou pusou. Musím potvrdit komentář Alenky - jsi úúúúúúúžasnááááááááá !!! M.

    OdpovědětVymazat
  2. ... Jani, opět krásné šití, pěkné povídání, parádní fotky. Vendy je skvělá pomocnice. Musím se pochlubit, také podařilo přišít špendlík do quiltu :-) Pohodové dny
    Miluška

    OdpovědětVymazat



Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.