sobota

Čtverečky na deku

O vánočních svátcích se nemá pracovat, ale posedávání jsem se rozhodla využít pro dobrou věc.

Moje kamarádka Zdenka je nesmírně šikovná a výkonná. Letos ušila spoustu dek pro spolek Klubko s nití pomáhá, no spadla mi brada. Rozhodla jsem se, že se také zapojím. Zatím háčkováním a tak jsem začala háčkovat čtverce na deky. Posílají se jen čtverce, ty pak někdo sestaví do deky a putují většinou ke starým lidem do různých domovů a zařízení. Čtverce se háčkují (ale viděla jsem, že posílají i pletené) ve velikosti  20 x 20 cm. Já dělám z dlouhých sloupků, z nějaké směsové vlny a různých zbytků. Měním barvy jak se mi zrovna chce, nakonec stejně nemusí být v jedné dece. Zkusila jsem nakreslit i diagram svých čtverců a přidám popis.
Začínám magickým kroužkem, ale kdo je zvyklý na řetízek, tak na začátek může spojit 6 řetízkových ok (ř.o.) pevným okem (p.o.) do kroužku.
1. řada: 3 ř.o. místo dlouhého sloupku (dl. sl.), 15 dl. sl. Na konci řady připojit pevným okem
2. řada: 3 ř.o. místo dl. sl., do stejného místa 1 dl. sl., 1 ř.o., 2 dl. sl. do stejného místa (bude tvořit roh), 3  dl. sl. do předchozích dl. sl., ♥2 dl. sl., 1 ř.o., 2 dl. sl. (bude tvořit roh), 3  dl. sl. do předchozích dl. sl.♥ opakuji a na konci připojím pevným okem ke 3 ř.o.
3. řada a další: Pokud neměním barvu, tak udělám ještě 1 p.o. do dl. sl.předchozí řady a začínám pak háčkovat pod řetízkové oko, které tvoří roh: 3 ř.o. místo dl. sl., do stejného místa 1 dvakrát nahozený dl.sl., 1 ř.o.,1 dvakrát nahozený dl. sl., 1 dl. sl. (bude tvořit roh),  dl. sl. do předchozích dl. sl. ♥pod řetízkové oko 1 dl. sl., 1 dvakrát nahozený dl. sl., 1 ř.o., 1 dvakrát nahozený dl. sl., 1 dl. sl. (bude tvořit roh) a pak dl. sl. do předchozích dl. sl.♥ na konci připojím pevným okem a pomocí pevného oka do dvakrát nahozeného sloupku se zase přemístím pod rohové ř.o.
Uháčkuji potřebnou velikost. Pokud mi to nevychází do požadovaného rozměru, pak přidám třeba řadu krátkých sloupků dokola.


Nejen háčkováním živ je člověk, tak hodně chodíme ven. Tak kousek z našeho 23 km pochodu v chumelenici. Tedy M. tvrdil, že má být polojasno. Ale mně to nevadí, pro mne bylo krásně. Hlavně, že jsem venku.

 Bylo by i čím barvit:
 Skřítci před domem v jedné vesnici:
A překvápko doma. Květ je velký jako dlaň.
Ještě jeden včerejší
Přeji krásné poslední dny roku. Pady jamala

6 komentářů:

  1. Milá Jani, pozdravujem zo Slovenska.Tiež vám želám krásne "medzisviatkové" dni,ako vidím,aj teraz máte tvorivé dielne...Ďakujem za všetko, čo uverejňujete na blogu, pre mňa ste jedna maximálne ochotná a nevyčerpateľná studnica nápadov.Janka, želám vám veľa zdravia,aby ste sa aj v budúcom roku mohla venovať svojim koníčkom.
    Nech sa vám vaše dielka vydaria
    Marta♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, děkuji moc za přání. Těší mne Vaše slova velmi. Hodně zdraví přeji i já Vám a ať se daří. Přeji radost z tvorby. jamala

      Vymazat
  2. Vidím, že opravdu neumíš zahálet.....to já jsem se opravdu jen tak povalovala, a až dnes jsem vytáhla vyšívák, jen tak pletu miniponžtičky, neb už se každým dnem narodí mé první pravnoučátko,,,,, přeji ti krásné poslední dny roku a do toho nového moc a moc radosti z práce a štěstíčka..... těším se jako vždy na tvoje povídání na blogu.......jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Jani. No však musíš být odpočinutá a připravená. Určitě napiš, budu to hlídat. Držím pěsti, ať všechno dobře dopadne. Jana

      Vymazat
  3. Jani, tobě také krásné svátky, užij si sněhu, dokud je, procházek. A pak také ručních prací. Ty už stejně neumíš udržet ruce v klidu:-)

    OdpovědětVymazat
  4. Jani, do nové roku přeji vše dobré. Těším se na další tvé práce - šití ,vyšívání, barvení , háčkování, no prostě na všechno. Jsi můj vzor. M.

    OdpovědětVymazat



Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.