pátek

Mojedekazkuchyne - proces

Ještě včera jsme měli zimní pohádku, alespoň u nás, ale dnes prší. Já mám den slunečný, protože  mám konečně celou barevnost mojí deky z kuchyně. Chybí tmavě hnědá, tu si udělám až na závěr, protože zatím budu dobarvovat. .
Barvila jsem opravdu jen produkty z kuchyně. Tím, co jsem našla, případně tím, co bychom normálně vyhodili. Zleva horní řada: "druhák" sušila jsem sáčky s jednou použitým černým čajem,. světlá uprostřed slupky z mandarinky, tmavší zelenošedá je ze stonků sušené máty, které M. zapomněl vyhodit, žluté odstíny slupky z granátového jablka. Spodní řada zleva: Ořechové skořápky z předvánočního roztloukání ořechů, žluté a oranžové odstíny jsou slupky hnědé cibule (červenou jsem nakonec nepoužila), růžová barva je z pecek a slupek avokáda. Tmavě hnědou plánuji také ze slupek cibule, ale cibulí budu ještě barvit, tak si to nechávám až na konec.
Barvila jsem bez mořidel i s mořidly. Někdy jako mořidlo sloužila látka obarvené bez mořidla některými výše uvedenými surovinami. Některé barvy jsou ztmavené železem.
Dalšími mořidly byly rýže, různá mléka, sója, mořidlo vyrobené z bílku.
Proces trvá tři až čtyři týdny než můžu látku použít. Náklady na tuto deku jsou minimální, nekupovala jsem žádná speciální mořidla. Na vaření jsem využívala teplo z kamen, kterými i topíme.
Přidala jsem i přibližný návrh, jak bude deka vypadat (doufám). Ten jsem si vytvořila v programu QuiltAssistant.

Ještě dobarvuji avokádem. Kdo má rád růžovou, tak je to růžovější, než vidím já na monitoru. 

Krásné dny přeji. Pady jamala

5 komentářů:

  1. Ráda jsem nakoukla a těším se na tvou deku z kuchyně. Máš krásně obarvené látky. U nás dnes svítilo celý den slunce a sníh je pryč.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, děkuju moc. Sníh mě mrzí, letos jsem po dlouhé době vůbec nebarvila. Ale zase barvím odpadem z kuchyně :-)). Je to takový pokus, uvidíme, co ukáže čas. Příště ale raději z nových látek, beru dobrou bavlnu od Dáji, hodí se dobře na přírodní barvení. Ale byl to pokus a budu muset dobře prohlížet jednotlivé kousky. Nicméně jsem udělala spoustu objevů a mám nové zkušenosti.

      Vymazat
  2. Jani, deka bude krásná, a ten proces pomalého a hlubokého učení ti nesmírně přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj. Moc děkuju. Je to fantastická práce. Najednou umím to, co mi v tom shonu nešlo. vyloupnou se jasné barvy, jakoby za odměnu. j.

      Vymazat
  3. Jani, krásně si to barvení užíváš. Já si o tom moc ráda u Tebe přečtu. M.

    OdpovědětVymazat



Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.