středa

Výzva

Výzva a překonání další mojí mety. Aneb pravítka na šlapacím stroji. Deka je v rovných liniích prošívaná s pravítky, oblé tvary a smyčky jsou volné quiltování. Výplň termolín 120g. Může být klidně i 80, toto byl nějaký druhojakostní, 140 a 180 jsou už moc silné.
Tip: Pokud chcete deku teplejší, na spodní stranu použijte flanel. Chcete-li nějaké chlupatice, pak je našijte ve švech až po dokončení hustějšího quiltování.
Rozměr deky je 170 x 135 cm. Látky jsou od Melluzínky a kdysi jsem je vyhrála za nějakou objednávku. Dnes, když Mellu ohlásila konec prodeje, jsem cítila potřebu deku dokončit. Vzory jsem si vybrala od Angely Walters. Jednak z její challenge na jejím YouTube kanále a také z knihy Shape by Shape. Ještě mě čekají polštáře a celkové dokončení.
Jsem šťastná, že jsem pokořila další quiltovací metu. Ono to s pravítky na šlapáku obnáší hodně soustředění. Musím si polohovat jehlu správným zastavením, musím se také správně rozjet. Chvilinka a hned je dole uzlík. To pak znamená vypárat, zapošít, znovu začít, zapošít.
Další meta je deka opravdu velká, už tady čeká. Navíc je to pro kamarádku, tak stále sbírám odvahu.
A bude to samozřejmě na šlapáku.
Ještě něco z reakcí na Facebooku. Já jsem si vždy, asi naivně, myslela, že když budu svoje práce ukazovat, tak tím ukážu, že je možné to dokázat! Rozhodně jsem nechtěla, aby jste si řekly (i), tak tohle nedokážu. Tak snad Vás i tentokrát spíše povzbudím a naladím na trénování. Já si totiž stále myslím, že to má smysl. Že nejsou potřeba rámy a statisícové investice, aby člověk měl radost ze svojí práce. Naopak, když to zvládnete, tak je ta radost ještě větší. Toto téma je na dlouhý článek, ale já musím ještě na ty polštáře 😃.

Prošívání na šlapacích strojích Mundlos a Lada s pravítky i bez.







Deku jsem si prošila v průběžných švech (viz, přiložený obrázek pod textem), abych si ji zafixovala. Pak jsem postupovala střídavě s quiltováním sashingu  a čtverců. To už byl všechno volný qulting s pravítky, včetně bordury. Samozřejmě, kdo se cítí na prošití s pravítky i v průběžných švech, tak může. Já jsem si to takhle ulehčila. Je to dobré také pro odehčení deky od špendlíků. Není tak těžká na manipulaci při následném quiltování. 

Ještě štítek, který jsem našívala na svoji cik cak deku.

Přeji krásné dny. Pady jamala

8 komentářů:

  1. ... parádní deka a skvostná práce. Máš obrovskou trpělivost. Děkuji za rady k výplním. Určitě je ocení i jiní čtenáři Tvého blogu. Já mám ve skříni takového tlustého nedoprošívaného kostlivce - už mu chybí jen pár prošití a olemování, ale nemůžu se donutit dílo dokončit. Do quiltů, které jsem šila později, už dávám tenčí výplň. Pohodové dny Miluška

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ti moc. Já žádné chlupatiny nepoužívám, ale ta možnost udělat to takto tady je. Prala jsem kamarádce deku, která do svojí malé panelákové pračky medvěda nedostala. Tlustoši udělají také prkno, proto já opravdu co nejtenší. Když chci peřinu, dám silný a prošiju jenom jednoduše. Ale raději si udělám prostě deky dvě. j.

      Vymazat
  2. Jani, já už jsem z tvého prošívání tak zblblá, že jsem onehdy v noci prošívala na šlapáku a docela jsem pravidelně šlapala.......jinak , jako vždy.... úžas !!!!!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, já se z tebe picnu. No ale budeš mít natrénováno. Děkuju ti moc. J.

      Vymazat