pondělí

Šestý prázdninový

Dnes jen něco z klasického patchworku. Příprava na šití a jak na šablonky. To vše v programu Quilt Assisstant. Psala jsem o něm vícekrát. Zájemců o práci v tomto programu moc nebylo, přesto jsem natočila zatím toto video. Není to kompletní průvodce programem, ale je to návod, jak prakticky využít vzory v programu vestavěné. V tomto případě využiji vzory pro EPP English Paper Piecing, tedy ruční šití se šablonkami. Zvolila jsem větší velikost pro předvedení jak vůbec vzor vytvořit. 
Link pro stažení programu: https://quiltassistant.com/free-quilt-design-software


Jak na to? Pokud Vám nestačí návod v anglickém jazyce, tak návody mnou zpracované najdete v placené části blogu. Více informací v Tipech a návodech nebo pište na můj kontaktní e-mail.

Příklad vytvořeného bloku a šablonky, které po vytištění mohu použít pro vystřižení požadovaného tvaru.



Ještě patchworková inspirace. Podlaha na podestě v domě ve kterém bydlí můj syn.

Krásné patchworkové léto. jamala

10 komentářů:

  1. Paní Jamalko.
    Děkuji Vám za skvělé informace a vlastně rady ohledně všeho, čemu se věnujete. Vaše stránky jsou úžasné a zároveň mojí učebnicí. Díky Vám jsem se zase vrátila k patchworku a díky Vám jsem se stala poslušnou žačkou v učení quiltování. Jste borkyně oboru a těším se až Vás opravdu spatřím na výstavě naživo. Děkuji Čermáková, Brno

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za krásná slova. Výborných quilterek mám u nás hodně, ale těší mě, že jsem někoho přivedla k patchworku. Úžasnému koníčku, který mnohým dělá radost, pomáhá proti stresu a vůbec není finančně náročný, jak někdo tvrdí. Záleží, jak se k tomu kdo postaví. Výstavu žádnou nechystám, ale zkusím dělat víc videí o quiltování. Můj syn bydlí v Brně, možná bude někdy příležitost a potkáme se. Jana

      Vymazat
  2. Jé, Jani, ta podlaha je super!!!
    Časem se třeba k práci v takovém programu někdy dostanu, teď mi spíš můj čas "žerou" úplety. Tak snad někdy...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Viděla jsem, ta trička máš úžasná. Člověk má dělat to, co ho baví. j.

      Vymazat
  3. Milá Jamalko, kdysi jsem si nakoupila všechny možné programy na vyšívání k jednoduchému stroji Brother, který jsem si si koupila skoro nový se slevou. Ty programy mě stály víc než celý vyšívák a jak jsem lama, používám je z 99 % na zhotovení štítků na deky z lásky. Tebou zmiňovaný program jsem si kdysi stáhla právě na Tvou radu, ale jak už jsem řekla, jsem lama, která navíc nevládne angličtinou. Takže nula. Nemám trpělivost to zkoumat a nastavovat, ale kdyby mě někdo vedl, tak bych to třeba zkusila. I když se obávám, že bych mohla skončit jako kdysi s tou korálkovou hrou. Pamatuješ na zelené destičky, čtvercovou a šestiúhelníkovou, a malé barevné kuličky, korálky bez dírek, které se kladly do důlků na destičkách a vytvářely se tak různé vzory? Podobně jsem totiž skončila i s programem na navrhování zahrad, vytvářela jsem obrazce. :)
    Jsi úžasná, znovu musím smeknout před tím, jak nezištně se dokážeš dělit o všechny své zkušenosti, znalosti, nápady a postupy. Jsi pro nás velkou inspirací a jsi skvělá učitelka. A jsi bezva baba, mám Tě ráda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko já jsem hodně dlouho váhala se zveřejněním návodu. Je to program zdarma a není určený pro komerční využití, tak z toho důvodu. To je na druhou stranu škoda a já si s ním hraju často, tak už
      jsem se naučila využít různé možnosti. Narozdíl od těch blbých korálků, které jsem většinou převrátila a bylo po obrázku, tak toto je přece jen stabilnější. Navíc jsou tam pomůcky abych nemusela opravdu každý korálek ukládat na své místo. A moc ti děkuji, že jsi napsala je pro mě strašně důležité vědět, že to co dělám je pro někoho užitečné. Pady

      Vymazat
  4. Jani super, byla jsem jedna z mála co stála o překlad do lidštiny - češtiny, díky moc za čas a práci za nás. Trochu v programu se pokouším orientovat, bez znalosti angličtiny je to zdlouhavé. Tak teď se na to vrhnu znovu. Podlahy a zábradlí ve starých domech mne fascinují, to je taková nádhera. Dnešní minimalizmus nechápu, přece bohatost tvarů nás vede pozorovat a tím relaxovat. Díky za vše o co se námi dělíš a učíš.Jana

    OdpovědětVymazat
  5. První problém, podařilo se dle návodu vytvořit návrh i uložit, ale nejde otevřít. někde jsem udělala chybu?

    OdpovědětVymazat
  6. Jojo, už jsem na to přišla dokument projektu otevřít v progranu ve složce.Dvakrát měř a jednou řež, to mi říkavala babička - už bych měla se tím řídit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, jsem ráda že se problém vyřešil. Poslední uložené vzory se nabízejí také při otevření programu hned v té první tabulce. udělám ještě jednoduchý blok a uvidíme kolik lidí bude mít zájem a zda to má cenu dělatedělat. Nebudu to nikde inzerovat, návody nebudou ani na mém kanálu YouTubev přístupné zůstanou jen v komorním prostředí mého blogu. Děkuji za reakci, je to pro mě velmi důležité. Jana

      Vymazat



Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.