neděle

Modrozelený nine patch

 Tuto deku jsem vymýšlela tak, abych na ní mohla vysvětlit různé možnosti prošívání v jednotlivých částech deky. Měla to být ukázka všech možných příkladů s minimem prošívání s pravítky, aby šlo nahradit předkreslením nebo částečným kombinováním s kráčející patkou. Jenže jak jsem přidávala a měnila látky, tak deka začínala mít jiný význam. Spousta látek je spojená z obchůdkem s látkami k jehož majitelce jsem měla blízký vztah. A tak se deka, stala něčím jiným než narychlo spíchnutým materiálem k vysvětlení prošívání. Nakonec jsem neřešila příklady a prošila jsem deku podle svého nejlepšího svědomí. Zvolila jsem minimum vzorů: chrámová okna a jejich varianty, smyčky do sashingu a spirály. 

Ještě musím dodat, že jsem si to po tom všem prošívání na rámu opravdu hodně užívala. Pro mne má prošívání na stole svoje kouzlo. Na rámu nemám ten kontakt s látkou, chybí mi i nekonečné rovnání, které mě vlastně baví. K prošívání na stole patří ty drobné nedokonalosti nebo zakolísání, když se deka někde zasekne a pohyb najednou není tak plynulý. A stále si myslím, že kdo chce prošívat pro sebe a nemá dost prostoru na rám, tak longarm na stole je dobré řešení. Mnohem komfortnější prošívání než na domácím stroji, malé projekty nejsou problém jako na rámu. Našívám i lemování volným quiltem s pravítky. Níže přidávám i nějaká videa.

Ještě popis: plátna Stof a kvalitní česká plátna. Bavlněný dovozový vatelín 135 g a zadní strana oděvní flanel. Prošívala jsem nitěmi Aurifil 50wt. Prošívala jsem na stole na stroji Bernina Q20. Návrh deky vlastní. Na středy čtverců jsem se inspirovala u @nataliabonner




Když má deka nožičky ♥



Jde se na prošívání
Rychlá rada. Když se blížím k borduře (nebo kraji deky), tak si konec bordury nastehuji. Pečlivě urovnám a použiji ruční stehování stehovkou nebo stehuji na stroji nití, kterou mám na prošívání, nic speciálního. Zde jsem na ukázku stehovala bez použití regulace stehu, abych ukázala, že to není nic nemožného. Rychlost stroje jsem si snížila, aby se mi lépe regulovala rychlost pedálem.
Těmito fotkami bych ráda reagovala na krásný komentář u jednoho z předešlých příspěvků. Ano Jani, přiznávat nedokonalosti je také důležité. A ano, vím, že bych si měla přebývající vatelín přišpendlit ke spodní látce. Jenže když prošívám, tak ještě dolaďuji, vymýšlím a hodnotím vzor. A tak občas opomenu. No a pak se stane, že sice krásně prošiju, ale taky mne pak čeká párání. Takže až se Vám to také stane, tak se na sebe nezlobte. Klidně se tomu zasmějte, protože v tom nejste sami.


Přidávám ještě videa z mého šití




A ještě jedno video, které posílám paní S. Často na Vás myslím. Vaše Forsajtka.
Přeji všem klidné jaro Jana

8 komentářů:

  1. Jako vodní hladina… jen se do něj zabalit👍-

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj. Vendulka i Sára to stihly vyzkoušet :-)). Nechám si ji, je příjemná a díky prošití i měkká. J.

      Vymazat
  2. ... nádhera, vracím se po několikáté a porovnávám top s hotovou dekou. Jsi kouzelnice, člověk by řekl "čtverečky", ale v Tvém podání je to luxusní quilt. Pohodové dny Miluška

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc, to je velká pochvala. Já jsem deku dělala původně do knihy. Omezila jsem prošívání s pravítky, aby to bylo jednodušší. Prošíváním jednobarevná látka najednou dostane vzor. Možná ji použiju, ještě nevím. Přišlo mi najednou škoda udělat z toho jen cvičný materiál. Ale hlavně, ohromně jsem se u tohoto šití bavila. Jana

      Vymazat
  3. Prohlížím tu krásu. Opět, opět, opět. Zdravím. Marie.

    OdpovědětVymazat



Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.