neděle

Košíček tak trochu s návodem



Potřebovala jsem nějak zorganizovat zmatek v dílně. Rozhodla jsem se pro jednoduché látkové košíčky. Látku jsem stříhala ve velikosti 35 x 24 cm. Protože na vnitřní látku nebylo možné zažehlit výstuhu, podlepila jsem lícovou látku sakonem, tahle výztuha nevytlačí do látky žádné vzorování a dobře drží. Někdo nedoporučuje na lepit na líc, ale pro košíčky nevidím problém. Nejdříve jsem sešila látky po dlouhém švu, a pak spojila v nohavici:



Po otočení na rub jsem označila a sešpendlila střed a boční strany k tomuto středu složila:




Prošila jsem všechny vrstvy a začistila entlem. Také je možné použít na olemování šikmý proužek, ale látka měla pevný kraj, tak jsem zvolila jen entování.

Tuhle drobnost mne naučila moje teta. Když šiju více švů na jednom výrobku, pomáhám si proužkem látky asi 5 cm širokým, abych nemusela odstříhávat volné konce nití. Přešiju přes pomocnou látku, ustřihnu a znovu pokračuji na svém výrobku.









Nakonec jsem trojitým stehem prošila lem. A je hotovo.



  Pěkný den

2 komentáře:

  1. Tedy ten proužek na odstříhávání, to je tedy VYCHYTÁVKA ! Šetříš nitě a hlavně nervy, když se zapomene nitka přidržet, a šup už je venku, a to znovu návlékání nejde a nejde a nitka se ohýbá a ne a ne se do té dírky trefit :-)).ML.

    OdpovědětVymazat
  2. pomocná látka je super tip, díky!

    OdpovědětVymazat