neděle

Kosmetická taštička s návodem

 Návod na ušití jednoduché kosmetické kabelky.

Po včerejším výletu do mohelnických lesů jsem využíla dnešní dopoledne k šití.

Tahle jednoduchá kosmetická kabelka se vždycky líbila. Přemýšlela jsem jak ji ušít. Chtěla jsem aby kabelka měla ve vnitřní části minimum švů k začišťování a tak to co zbylo je jednoduché. 

1. Máš to pěkné, ale co když se něco do kabelky vylije, řekl mi kamarád. K té ochraně vrchní vrstvy. Kabelku dělám ze čtyř vrstev. Podšívka, voděodolný vlizelín, termolín a vrchní vrstva látky. Všechny vrstvy společně prošiji. Pokud mám i voděodolný vliselín je potřeba utáhnout napění horní nitě. Základní velikost obdélník 27 x 45 cm.








2. Prošité vrstvy (prošívala jsem na stroji s horním podáváním a šlo to lépe, než jsem očekávala). Na kratší strany lícem na rub našiji proužky 6 cm široké.









3. Zažehlím do líce a prošiji v kraji.











4. Všiji zip a proštepuji ještě středem lemování, současně přichytím tkanice zipu. Pokud je to možné, používám zip koupený jako metráž, práci to zjednoduší a je to levnější. Po zapnutí zipu vznikne jakási nohavice.

5. Čtverečky 7 x 7 cm složím na polovina a pak na trojúhelník a zažehlím.


6. Na konce zipu přišiji trojúhelníčky a naměřím si vzdálenost od horní části kabelky a označím špendlíky.










7. Obrátím na rub. Odšiji boční švy, olemuji a v dolní části kabelky odšiji rožky. Bohužel je tady vidět mé zanedbané utažení horní nitě.




8. Olemované boční švy a odšité rožky.

Další příklady použití Sovičky a Riflová
















Hotová kabelka a obal na kapesníky. Je to jednoduché a přišla se na to podívat i beruška.

Přeji pěkný den.







5 komentářů:

  1. moc pěkné, určitě to vyzkouším :-) díky

    OdpovědětVymazat
  2. Taštičku jsem vyzkoušela a bude to krásný dáreček pro moji sestru k narozeninám.Návod je úžasný a že šiju už hodně let,takhle bych to nikdy nevymyslela.Mám tyhle stránky v záložkách a poslala jsem je i kamarádce,protože jsem popisovala,jaké šiješ krásné věci,tak ať se taky pokochá.KRÁSNÉ LÉTO a hodně pěkných nápadů,Štěpánka

    OdpovědětVymazat
  3. Dĕkuji za perfektní návod. Taštičku jsem ušila a ještĕ jsem všila delší ucho na zavĕšení. A musím ušít další, protože když jsem obdarovala vnučku, musím taky její maminku. Ani jsem si neuvĕdomila, jakou radost mohou udĕlat takové drobnosti. Jibo.

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné a jednoduché řešení, u zipu nahoře zatím bojuji, tohle mi snad půjde lépe.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že jste se u mne zastavili. Moc děkuji za Vaše komentáře. jamala