sobota

Lemy

Tak jsem se pustila do šití, které mne moc nebaví a začala jsem přemýšlet o tom, kolik znám způsobů, jak udržet stejnou šířku lemu při šití.

1) Pravítkem odměřím pořadovanou vzdálenost prošití a udělám čáru. (no jo, ale nesmí toho být moc) Používám u ozdobných švů, když stroj nešije plynule, pak je lepší předkreslená čára.

2) Na stehové desce bývají značené čárky v určité vzdálenosti a dají se použít k vedení látky. Nevýhodou je, že nejsou moc vidět a při širším lemu se špatně udrží vzdálenost.

3) Na stehovou desku si nalepím samolepku nebo lepicí pásku v několika vrstvách. No tak ta je vidět podstatně lépe a při rychlejší šití je to výhoda. Další možností je samolepicí poznámkový bloček nebo cokoli vyššího co si přilepím malířskou krycí páskou.













4) Stálou šířku lemu může zajistit i patka s vodítkem pro prošívání.

5) Taky existuje vodící pravítko, které se dá zašroubovat do některých strojů. Většinou starších nebo průmyslových.
















6) Já mám nejradši magnet určený k tomuto účelu. Je tvarovaný tak, aby se na něm daly dobře obšívat průramky, nebo výstřih. S magnetem bych byla opatrnější na elektronických strojích. V zásadě ho lze používat, ale velmi opatrně.
















7) Nakonec jsem zařadila jakési pohrablo ke stroji Bernina. No na rovné části ano, ale jinak moc výhodný není.
Bernina 030 726 PA12
















8) Tento způsob jsem našla na jedné nástěnce na Pinterest(u). Prostě gumičky.

















Pokud znáte nějaké další možnosti a budete se chtít podělit, napište na e-mail uvedený v kontaktu
Ráda přidám do blogu.
Děkuji a přeji pěkný den.

5 komentářů:

  1. tak ty gumičky mě dostaly. Jak prosté, milý Watsone!!!
    Hezký den
    lenkah

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj,mě taky gumičky přijdou geniální. Ale zaujal mě i magnet,to je opravdu pomůcka ke stroji? Olina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ke stroji se neprodává, ale dá se koupit myslím ve Strimě nebo v nějakém internetovém obchodě jsem ho zahlídla. Mně ho sestřenice dokonce koupila kdysi v galanterii. Hlavně je to nejrychlejší a nejelegantnější řešení.

      Vymazat
  3. tak já to vše řeším jednoduše. Vezmu lihový fix,udělám čáry na stroji jak potřebuji a pak ho realem krásně umeju.Já bych spíš potřebovala radu jak udělat:když si ustřihnu pás cca. 3 metry dlouhý a cca. 6 cm široký a chci ho zahnout na obou stranách abych mohla lemovat. Vím že se dá koupit pomůcka na dělání šikmého proužku,ale nač kupovat když chci moc rozměrů(šíře) a ta kupovaná pomůcka je jen na 1 rozměr. neznáte někdo nějaký fígl? Díky Martina

    OdpovědětVymazat
  4. Dobrý den. Používá se větší jehla zapíchnutá do žehlicího prkna, tak aby vznikl otvor pod kterým lze proužek protahovat a vlastně tvarovat. Někde mám možná fotku. Bude-li potřeba pohledám nabo znovu nafotím. Jana

    OdpovědětVymazat