pondělí

O svazování

patchworkových dek

 
Ráda bych představila svoji oblíbenou patchworkovou techniku. Vedla klasického prošívání je možné deku jednoduše svázat. Deky, které se šili přistěhovalci z pytlů (nebyla to pytlovina jak ji známe, ale většinou kárované látky) se svazovaly.
Svazování je vhodné na deky se silnou vrstvou vatování nebo vzory šité na podkladové látce. Mám jednu deku šitou z oblekových látek se silným vatelínem a tu jsem celou svazovala (možná dnes bych ji s kráčející patkou asi prošila, ale neměla jsem tenkrát tyto možnosti). Používám často na chňapky anebo jen tak na ozdobu.
Začala jsem svazovat bavlnkami mouline, které jsem podědila po babičca a používám je stále. Použít jdou i jiné pevné bavlnky. Uzel je možné dělat jak na líc, tak na rub. Pokud je na rubu může vznikout efekt tečkovaného vzoru.

Postup:
Prošívání je doporučeno 6 cm od sebe, u bavlněného vatování i větší.
Šiji všemi vlákny a prošívám všechny
vrstvy.










Zajistím zadním stehem. Celé sešití je možné dělat přes špendlík, který dočasně zajistí všechny vrstvy.













Svážu dvojitým uzlem a ustřihnu.
Jak je uvedeno dole v komentáři lze přidat knoflíčky, korálky a cokoliv co jde navléknout na bavlnku. Já svazováním vlastně přišívám knoflíčky, ale to třeba zase někdy jindy.

Na chňapky jsem použila středový čtverec 9,5 x 9,5 a na trojúhelníky dokola čtverec 8,5 x 8,5 rozřezaný na polovinu. Lemování z drobné kostky je z pruhu 3,5m.









Přeji pěkný den.

5 komentářů:

Malu řekl(a)...

Svoji první deku jsem šila z flanelu a "prošívání" jsem provedla podobně, ale s dvěma knoflíky proti sobě. Deka je stále krásně lehounká a nadýchaná.
Zajímavé,díky.

Hanake řekl(a)...

Teda, hodně zajímavé... To jsem vůbec netušila. Díky

Uursik řekl(a)...

super

Štěpánka 9.8.2012 řekl(a)...

Mám se pořád co učit a tyhle stránky jsou k učení to nejlepší,co jsem kdy našla.Myslela jsem si že umím hodně,ale pořád mám mezery.Nápady jsou zajímavé a lehce pochopitelné.Krásné léto a hodně pěkných nápadů,Štěpánka

jamala řekl(a)...

Štěpánko moc děkuji. Ještě toho hodně neznám, ale jsem ráda, když ty moje drobnosti někomu pomohou. Jana