pátek

Modrá poprvé

s návodem na šití bloku scrappy string

Pokukovala jsem po nějakém vzoru u kterého bych využila zbytky látek.
Když jsem objevila způsob šití tohoto bloku na papír, zkusila jsem to. Nejedná se o klasickou techniku šití podle papírové šablony, ta je jiná.
Jednotlivé pruhy lze také našívat na látku. Prostřední pruh se vynechá a tvoří jej základní látka na kterou se postupně našívají proužky. Celý blok je pak z dvojité látky.
Postup s papírem se liší od šití na látku jen středovým pruhem, kterým se začíná. Výhody šití na papír. Protože se šije po diagonále, těžko se odhaduje, jak velký kousek látky přiložit a kde přesně. Papír nebo látky to určí přesně a zužitkují se opravdu všechny kousky bez dalšího odpadu. Na rozdíl od látky se papír vytrhá a švy nejsou tak silné a látka navíc dělá deku těžší.


Nejdříve si přichystám papírové čtverce ve velikosti 17 x 17 cm (proč to nevím, jen jsem si tipla velikost vzhledem ke zbytkům, které jsem měla).
Pruhy látek jsou přibližně 3,5 cm široké. Ale není to nutné, mohou být různé šířky, deka bude zajímavější.
Nejdříve jsem tuhým lepidlem na textil přilepila středové pruhy k papíru. Jen středem pruhu, abych nešila jehlou do lepidla.



Postupně našívám pruhy od středového pruhu do stran, tak abych zakryla papírový čtverec. Důležité je šít 1,5 mm drobným stehem. Papír se pak lépe vytrhává a švy se po ořezání do čtverce nebudou párat. Každý pruh přišiji, otočím, zažehlím a přišívám další.










Takto vytrhám než celý čtverec a pak zarovnám do konečné velikosti. Je možné oříznout čtverec a pak trhat. Pak doporučuji trhat od středu švu ke kraji, jinak papír tahá a páře švy. Já vytrhávám papír před sešitím bloků, protože se to pak hůře dělá.













Ačkoliv to vypadá, že nemám v šití žádný řád, přece existuje:
Středový pruh je vždy tmavě nebo středně modrý.
Trojúhelníky na konci pruhů jsou vždy modré - světlé i tmavé.
Na pruhy na bloku používám jen světle modrou.
Další barvy jsou vínová až vínovorůžová, světlejší zelené a béžové odstíny.  Jaký je výsledek, to zjistíte klinutím na štítek Modrá/blue.




pokračování příště...



ještě dodatek
na stránkách Bonnie K. Hunter jsem našla nápad, který jsem musela alespoň vyzkoušet. Jako podklad používá stránky telefonního seznamu. Jsou tenké a dobře se vytrhávají. Pokud opravdu šijete drobným stehem, tak po odtržení jednoho pásku se loupe papír skoro sám. Zrovna tak je možné využít volební lístky, já používám také staré dodací listy natisknuté na tabelačním papíru do jehličkových tiskáren.









Přeji pěkný den

3 komentáře:

  1. Hezký nový rok a po celý rok hodně šicích i ostatních tvořivých nápadů.:-)). Těšíme se na ně.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to je hezky polopaticky pro mne.Děkujiii za návod.Vyzkouším to.

    OdpovědětVymazat
  3. To je ale dobrá vychytávka! Musím si to uložit. Díky :o)

    OdpovědětVymazat