neděle

Jen 3/4 kola


Šila jsem retro sukýnku na šibřinky (pojmenování sokolské taneční zábavy, také hasičské). Dávám ji sem proto, že jsem zvolila ne tak úplně známou konstrukci a to 3/4 kolovou sukni. Je to kompromis mezi známou kolovou nebo půlkolovou sukní. Lépe sedí na bocích než sukně kolová a je dostatečně bohatá, aby se pěkně vlnila.
Popis: sukně má zapínání v zadním díle, v bočních švech jsou kapsy. Celá sukně je všitá do vysokého pásku se 2 knoflíky.

Použila jsem zvyklosti starších střihových konstrukcí a tak míry vycházejí z celého obvodu pasu.
Nejdříve sestrojím kolmice vycházející z bodu A.
Z bodu A naměřím 1/6 obvodu pasu + 3 cm, z bodu B do bodu C naměřím délku sukně. Opíšu kružnice. Ze vzniklého bodu a bodu a1 opíšu kružnice. Místem, kde se protknou (bod a2) vedu  přímku z bodu A a určím boční šev sukně. Velká šipka pak ukazuje směr osnovy.
Výpočet A-B    Pas - 72 cm:    72/6=12+3=15
Přeji pěkný den.

3 komentáře:

  1. Ahoj,sukýnka je moc hezká,kdysi jsem takové nosívala,šila mi je moje maminka.Díky za vzpomínku,snad se i já někdy do podobné pustím pro svoji vnučku.Hezký den Liba.

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá moc pěkně. Musím se dokopat a nějakou tu sukýnku Bětce taky ušít...

    OdpovědětVymazat
  3. Parádní sukýnka, dovedu si představit i takovou vrtvenou z lehkých materiálu pro moje puberťačky. Asi je dost velká spotřeba materiálu, viď? No,a slovíčko šibřinky, to už jsem dlouho neslyšela :-) Za mlada to bývaly u nás karnevaly...

    OdpovědětVymazat