neděle

Háčkovaný jehelníček


Na přání se pokusím popsat stručný postup.
Nápad je z netu a takhle jsem je dělala:
Jehelníčky jsou háčkované z příze Nela z Niťárny Česká Třebová.
Uháčkuji dvě kolečka. Přední barevné, zadní jednobarevné.
Začnu na 6 ok spojím do kroužku. Uháčkuji 10 kr. sloupků, ve druhé řadě dvojnásobný počet. Háčkuji stále dokola krátké sloupky bez uzavírání řady a přidávám rovnoměrně tak, aby vzniklo kolečko. Barvy se snažím měnit ve stejném místě a pak skrýt pod stažením. Celkem háčkuji asi 14 řad. Končím dvěma pevnými oky.

Hotová kolečka spojím tak, že sháčkuji řadou krátkých sloupků. Před uzavřením vyplním zbytky vatelínu nebo dutým vláknem a uzavřu.











Stažení do tvaru kytičky dělám dvojitou přízí. Do jehly navlékám přízi dvojitě a pracuji jako s přízí jednoduchou. Tento způsob navlečení nitě používám vždy, když potřebuji šít dvojitou nití. Nit se v jehle posunuje a nedojde k jejímu roztržení v místě ouška jehly.









Prošívám středem a postupně utahuji. Nit vedu za řadou krátkých sloupků, která spojuje obě kolečka. Dobře utáhnu a přízi zatáhnu dovnitř jehelníčku.










Zadní strana jehleníčku.
Knoflíky dávám na obě strany, proti sobě jdou pěkně utáhnout.



Přeji barevné háčkování.



11 komentářů:

Amelie řekl(a)...

ten je krásnej.

Ajka-AllaK řekl(a)...

Nádherný ihelníček ;)

Jana řekl(a)...

Nádherný!

Anonymní řekl(a)...

Jani, nejen šité věci máš krásné... Super jehelníček, hned se do něj večer u televize také pustím! Krásné dny Dana K.

Sonja Häusl-Vad řekl(a)...

krásné, děkuji za inspiraci!

Jitu řekl(a)...

No ten je nádherný. A navíc jednodušší postup, než dělám já. Super! Děkuju moc, určitě upotřebím v praxi. Jen budu asi zápasit s knoflíkem, jehelníček jako takový jsem ještě nezkoušela, zatím jen dýňušku. No uvidíme, musím vyzkoušet.
Prímový den pod sluncem,
J.=)

veverkaj řekl(a)...

děkuji a smekam nad rychlosti ani jsem nedoufala,,,už mam hotovych 12 barevnych koleček,,,velikost jsem odhadla,,,ted jdu na ty jednobarevne a dam je dohromady,,,Vaši starnku jsem si dala do založek a vidim,že jsem neprohloupila,,,,stale krasne obrazky,,,,hezke dny!!!! Jolana

Renata řekl(a)...

zase něco jiného,ale moc hezkého :o)

Renata řekl(a)...

ještě by jsem ti chtěla pisnou,jestli máš zájem u tvých komentářů vypnou to zdlouhavé opisování slova.Tak takhle na to,poradila mi Dáša dadouch :O)
dáš si v pravo nahoře design, potom v levo v sloupečku úplně dole nastavení, na tom samém místě příspěvky a komentáře a naskočí Ti nastavení...

Najdi si na Zobrazit ověření pomocí slova a dej NE.

A mělo by být hotovo...

Marianne řekl(a)...

Fina nåldynor.Bra ide, lämpligt för restgarner.
Marianne.

Anonymní řekl(a)...

Moc krásné já moc háčkovat neumím jen řetízek:-) Myška-Eliška