pátek

Noviny pro tatínka

Je mi dobře na chaloupce. Spím, jím (vaří pan M.), šiju a chodím se psem po lese. Tuto idylku mi pokazila pouze kolegyně, která hned v první pracovní den po svátcích svým opakovaným vyzváněním v sedm hodin ráno vzbudila celou chaloupku. Udělala jsem opatření a vypnula mobil.
A tak mi už pan M. neříká: Vem si mobil, když jdu ven. Ale: Vem si baterku. To po mé včerejší prodloužené výpravě. Musela jsem si ale vyvětrat hlavu, protože  to moje šití mi nevychází tak, jak jsem si představovala.
Že oranžovo-zelená kombinace bude trochu oříšek jsem věděla. O tom ale příště. Náhradou jsem začala šít z novin a modrého kára a takhle to dopadlo:
 Jak jsem psala šiju z proužků. Jsem zvyklá šít na průmyslovém stroji, ale ten je poněkud neskladný a tak jsem si pořídila stroj poloprůmyslový a současně quiltovací.
Na sešívání dlouhých pruhů je výborná 1/4' patka s plíškem, která udrží i při rychlejším šití stejnou šířku švu








Sešila jsem si pruhy po dvou...











Pak po čtyřech a uřízla čtverec, který jsem takto rozřezala.
To celé ještě třikrát a ze čtyř čtverců pak vyjde na jeden blok.





A takto vypadá blok, krerý se sestaví z dílků.
Měla z něj být celá deka, jenže některé dílky vyjdou nakonec moc malé a ty modré látky pak nevypadaly zrovna dobře. Asi by byla vhodnější varianta z mramorovaných látek.
Třeba někdy jindy.
Ještě dodám, že kdyby to chtěl někdo zkusit, chce to pruhy 6,5 cm široké a blok pak vyjde 36 cm, takže docela velký.  Samozřejmě seskládáním vznikne další čtvercový vzor z rohů základního bloku, ale určitě to chce větší deku.





Mám čtyři pruhy a co s mini - přišít další a z pěti pruhů nařezat podobně jak jsem řezala a sestavit jiný vzor? Nebo přidat další dva pruhy a ušít nějaký optický klam? Něco jsem si promyslela na své procházce po lese. Pak jsem si prošla knihy a časopisy, na netu deky z jelly rolls a nakonec jsem se vrátila k variantě, která mne napadla jako pvní.

Spousta inspirace co s pruhy je tady. Nakonec jsem sáhla po jednoduchém vzoru, ke kterému zpracovala krásný návod Jitka. Pruhů může být více a vznikne jen větší vzor.


Výsledný blok:

 Tak a kdo opravdu dočetl až sem, tak tady ještě mí dva andílci. Je jen na vás, které mám na mysli:
Krásné poslední dny starého roku.
P.S. Klobása nám po dvoře nechodí, ale sousedovic kocour, který obě pěkně provokuje. Tak do vypadá, že se holky na něho domlouvají.

19 komentářů:

  1. super..sikulka..a krasny a tvorivy zbytek roku i tobe . Míša

    OdpovědětVymazat
  2. Relaxační tvoření dopadlo na výbornou....andělská dvojice je úžasná...
    Do nového roku zdravíčko a hodně tvůrčích počinů Ti přeje Jitka

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá to zajímavě ta tvoje kombinace. Už teď jsem zvědavá na výsledek!

    OdpovědětVymazat
  4. Poslední fotka je .. :-DDDDDDDDDD Už vůbec nevěřím na rčení "Žerou se jako kočka a pes"! Dyť to není pravda, že jo??
    Moc se mi líbí ta novinovo-bleděmodrá kombinace! To bude asi něco hodně pěkného brzy!
    A mašinka je prosím Tebe co za typ - kde jsi ji koupila?
    A taktéž přeji do nového roku hodně zdravíčka a pohody!! pa, L.

    OdpovědětVymazat
  5. nevěš hlavu-vypadá to dobře a určitě vykouzlíš nějakou úžasnou deku !!!
    Andílci jsou skvělí ... neběhala vám po dvoře klobása ? :o)
    papa krásný Nový rok plný krásného šití ♥

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Jani♥ Ti dva u okna jsou nádherní !! co si asi povídali.-))))a kombinace noviny a modré káro je nádherná už teď Ti nápad závidím tohle je moje krevní skupina ..užij si dny volna a nezapomeň i odpočívat!!!! ..přeji Tobě i manželovi krásný začátek roku 2013 a hodně štěstí a zdraví T.

    Ps děkuji za krásné inspirace ♥

    OdpovědětVymazat
  7. Jůů, ty si užíváš:-)))
    Novinový bloček vypadá skvěle, se mi moc líbí!
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  8. To jsem si zas početla a pokoukala. Díky moc, vše je super.
    Ať máš mnoho skvělých nápadů i v novém roce!
    Pozdravuj andílky i pana kuchaře.
    Pa Hana :o)

    OdpovědětVymazat
  9. úplně cítím ten chaloupkový klid a ticho :)

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj Jani, opravdu se u tvého psaní člověk vždy zamýšlí.... Moc hezká kombinace látek, blok se mi taky hrozně moc líbí! A fotka tvých pomocníků - kamarádů je krásná, taky naše psí holky ráda fotím spolu, ale často je to boj, jak se přiblížím s foťákem, jakoby je to přestane bavit... Užívej si chaloupky, procházek, ať je ti dobře! Máš skvělého muže, když je ocotný stát za kamny... Šťastné vkročení do nového roku!

    OdpovědětVymazat
  11. Krásné. Novinová kombinace je pěkná, vhodná pro chlapa. A ti andílci! Jen co je pustíš ven - kocour bude muset prchat :-)
    Jen rada - ber si s sebou mobil. Zlomila jsem si venku nohu, nikde nikdo. Nemít mobil, je ze mě zmrzlý sněhulák :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dnes jsem prohlásila: Beru si mobil. Nikdo mi to nevěřil. Je pravda, že jsem sebou dnes švácla na ledu, rána do hlavy a ruka napuchlá. j.

      Vymazat
    2. Jani to si davaj pozor,este to by chybalo aby si sa dolamala :( ved by mi chybala ta Tvoja krasa ..tak sa opatruj !!!!

      Vymazat
  12. Jéé, já to nechtěla přivolat. Ale sama jsem zdravotník, vím, jak je důležitá pomoc včas. Fouky fouky na bebíčko

    OdpovědětVymazat
  13. Beruško, lepší román nikdo nenapíše......:)!!
    Už se těším na pokračování a sámo,že i na hotovou deku. Už teď to vypadá moc dobře.
    *Kvítko*

    OdpovědětVymazat
  14. Pěkná kombinace.....foukám na bolístku...:-D

    OdpovědětVymazat
  15. Klid na chaloupce závidím. A ta fotka kočky se psem je úžasná.

    OdpovědětVymazat
  16. Jamalko je to moc krasne, Ty si taka sikulka ja len obdivujem Tvoju snahu ...veru idem sa aj ja k niecomu pribrat :) pohodove dnicky nech sa dari ......a zvieratka su zlate ako si vykukaju ......

    OdpovědětVymazat
  17. Ty jo, jak to máš krásně popsané..děkuji..moc povedené a krásné a už se moc těším na celou deku..Phodový závěr roku a do roku dalšího mnoho a mnoho zdraví...K.

    OdpovědětVymazat