úterý

Když vyrábím aplikace


tak to u nás vypadá nějak takto. V albu Na čem pracuji jste mohli vidět tento můj pracovní zmatek na stole. Kleště a kladivo nejsou pracovní pomůcky, ale model:
Vyráběla jsem aplikace, kam jinam než pro Deky z lásky, pro projekt 42 Lukášek.
Postup jak šít strojovou aplikaci: vystřihnu hrubý obrys z pavučinky (Vlizesofix) , nažehlím stranou s lepidlem na narubovou stranu látky a vystřihnu. Papírová vrstva zatím na látce zůstává.
Podle přesného tvaru vystřihnu jednotlivé díly přesně. Pokud se díly překrývají je potřeba přidat kousek látky na té části, která bude vsunutá pod dalším dílkem - jednotlivé dílky se překrývají.
Odstraním vrstvu papíru a postupně, nažehluji na základní látku a na ni našívám. Od těch dílků, které tvoří nejspodnější vrstvu obrázku. 
Aby se základní látka, na kterou aplikaci našívám, při šití nekrabatila, podkládám trhacím vlizelinem určeným pro strojovou výšivku. Kdo nemá, tak někde jsem kdysi viděla návod, ve kterém byly k tomuto účelu použité kuchyňské papírové utěrky. Raději ty kvalitnější a pevnější. Samozřejmě utěrka nebo vlizelín se pak vytrhá. Při šití to základní látku dostatečně zpevní a pro další použití není základová látka tuhá jako když je vyztužená dalším vlizelínem.
Aplikace je možné přišívat různými typy stehů. Tak jak jsem přišívala já, různě hustým entlem nebo jen rovným stehem.
 

A tady jsou obrázky jednotlivě. 

Ještě kousek mojí deky. Opět se to vyvíjí úplně jinak jako u modrohnědé deky. Začala jsem látkou na borduru a nakonec tam stejně asi nebude. Látky jsem postupně měnila, až vyměnila skoro všechny.

Tak krásné dny přeji. Jana

18 komentářů:

  1. Ahoj montérko, máš moc hezké nářadíčko. Lukulka bude mít z něho určitě velkou radost. Už se těším na celou deku.
    Pa Hana

    OdpovědětVymazat
  2. To bude krásná deka pro Lukáška! Pro malého kutila!

    OdpovědětVymazat
  3. Pááni, tak to je dokonalé....

    OdpovědětVymazat
  4. To jsou naprosto dokonalé aplikace, jsem moc zvědavá na hotovou deku.

    OdpovědětVymazat
  5. Aplikace vypadají nádherně, to bude mít Lukášek radost.

    OdpovědětVymazat
  6. aplikace jsou nááádherné ♥
    s dekou to znám,taky začínám šít a během šití se vše změní "o) ale tak to má být,hlavně ,že se ti výsledek líbí.
    Krásné šití pa

    OdpovědětVymazat
  7. Jani to je uzasneeeeeeeeeeee, aplikacie su super,deka bude fantasticka je krasne jemna mne sa velmi paci , taky cahos mavam aj ja na stole, som rada,ze nie som sama :))))) a ak smiem byt zvedava...ten drotik tam vzadu mas naco??, co z neho vyrabas???:)))) ako vidim Jani hory Ta nabili energiou a ja sa uz tesim co noveho zas vytvoris...posielam krasny pozdravik paaaaaaaaaaaa
    M.

    OdpovědětVymazat
  8. Všem moc děkuji. mika - Jestli myslíš taková ta na konci zakroucená tykadla, tak to je stojan na vyšívací nitě, když vyšívám na vyšívacím modulu. Taková rychlovka, namísto drahého stojanu. Na chalupě moc nevyšívám, tak mi pan M. vytvořil tahle tykadýlka. Není to moc pohledné, ale je to funkční. j.

    OdpovědětVymazat
  9. Ano Jani, presne to som myslela, ze ci si vyrabas nejake vesiaciky alebo co to vlastne je...a teraz som zas mudrejsia...... no mas Ty ale sikovneho pana M.:)))) sikovna gazdinka a sikovny gazda no to musi byt u Vas vseeeeeeeeeeeetko super :))) Moc Ta pozdravujem a prajem krasny dnik Jani...

    OdpovědětVymazat
  10. Jani, už se na tu deku moc těším. Krásně tvoříš.M.

    OdpovědětVymazat
  11. Jamalko, to je parádní nářadíčko! Švadlence se bude deka s takovými obrázky šít jedna báseň.
    Chci se zeptat, kde jak podkládáš aplikace trhacím vlizelinem? Já je šiju pomocí oboustranné pavučinky, ráda se ale naučím něco nového.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Omlouvám se, napsala jsem to špatně. Nepodkládám aplikaci, ale základní látku, na kterou našívám, aby se spodní látka nekrabatila. Jinak dělám taky s pavučinkou. Nějak jsem to tam doplnila a opravila. Dík za upozornění. J.

      Vymazat
  12. Tak to jsi dobrá, taková krásně vybavená dílna ti vznikla!!

    OdpovědětVymazat
  13. prosím co máte za šicí stroj s modulem na vyšívání? Právě se porozhlížím po vyšívacím stroji a nějak se nemůžu rozhodnout. Děkuji za typ .-) Pavlína

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den. Napište mi prosím na e-mail janamalanik@gmail.com. Ráda odpovím. Jana

      Vymazat