úterý

Bohémské háčkování - Recenze

Knihu Bohémské háčkování autorky Marinke Slump (známá jako blogerka Wink) vydala Metafora v roce 2015. Originál Boho Crochet přeložila Eva Fuková.
Z úvodu autorky: "Bohémský styl pro mne představuje tvořivost ve své nejryzejší podobě: kombinace úchvatných barev často inspirované přírodou; textury a látky, které jsou úžasné na dotek, a jedinečné vzory, které vás ohromí. Jsem opravdu hrdá, že můžu představit tuto unikátní sbírku háčkovaných doplňků."

Já bych upřesnila, autorek je vlastně několik a v úvodu knihy jsou představeny v krátkých medailonech i s odkazy na jejich webové stránky nebo blogy.

Celkem 31 projektů je rozděleno na dvě části, Doplňky do domácnosti a Módní doplňky.
Pestrobarevné deky, polštáře, podsedák, mandaly, chňapky ve tvaru motýla, podkafíčka.
Na léto se bude hodit barevný batůžek a do zimy musím stihnout návleky na ruce. Zaujaly mne taštičky s geometrickým vzorem ze tří barev, které se vzájemně prolínají.
Popisy projektů jsou doplněny stupněm obtížnosti a v závěru knihy nechybí kapitola se základy háčkování a vysvětlivky zkratek.

Ještě praktická ukázka. Než se pustím do některé mandaly, zkusila jsem jednoduché kytky. V knize jsou v návodech použité na věnec, na ozdobu čelenky nebo náhrdelník. Já jsem do dozdobila svoji vzpomínkovou nástěnku a vyrobila letní prostírání. Musím si jich pár udělat do zásoby, budou se hodit.



A bude další nákupka. S pestrobarevnými slunečnicemi. Až dodělám, ukážu. Příze je opět z Niťárny.

 Bohémsky barevné háčkování přeji Jana

5 komentářů:

  1. Milá Jan, děkuji za super tip na knihu, těším se až bude taška hotová :-) pa Hana

    OdpovědětVymazat
  2. Jamalko, Ty mi dáváš! Už jsem si obohatila knihovnu o několik knížek, které bych určitě přehlédla. a tahle bude možná další, přestože si myslím, že mám už dávno naháčkováno. Jako dítě a pubescent jsem třeba ze čtverečků vyrobila několik přehozů a spoustu a spoustu ponč, včetně těch mrňavých pro děti z dětského domova. A těch tašek! Ale s Tebou dostávám chuť se k tomu vrátit, zvláště když mám malou vnučku. :o)
    To prostírání je kouzelné, hned bych k tobě zaskočila na kafíčko. :o)

    OdpovědětVymazat
  3. Jani, určitě je to zajímavá knížka. Prostírání je moc pěkné.Na nákupku jsem zvědavá. Zdravím.M.

    OdpovědětVymazat
  4. Janka, to prestieranie je chutnučké. Tuším nad niečím podobným i ja pouvažujem. A taška na nákupy bude tiež krásna. Som na ňu zvedavá, až bude hotová.
    Krásny deň prajem! Vierka.

    OdpovědětVymazat
  5. Moc všem děkuji. Krásná nákupka je základ, když už člověk musí chodit nakupovat. Jana

    OdpovědětVymazat