pondělí

Háčkovaní ptáčci - recenze

Ani nevím, co mě to napadlo, že napíšu recenzi na knihu plnou háčkovaných ptáků. O čem budu psát?


Knihu Háčkovaní ptáčci vydala Metafora. Autorka Kerry Lord a do češtiny knihu přeložila Růžena Pokorná.
Originál: Edward's Menagerie

Opravdu je možné, aby v celé knize byli jenom háčkovaní ptáci? JE. A je jich tam přes 40 různých druhů. 

Základy háčkování, výběr příze, vysvětlivky, to všechno samozřejmě v knize je. Ale, a to bylo pro mě hodně důležité, je podrobně vysvětleno, jak použít a přišít křídlo, jak vycpat nebo naopak nevycpat danou část dílka. Což je neocenitlné, bez těchto užitečných tipů bych nikdy Otíka nesestavila.
V úvodu knihy jsou popisy na "univerzální" tvary jako křídla, nohy a těla. U každého druhu pak podrobný popis specifických částí. A každý ptačí druh má ještě navíc svůj příběh.

U nás se jako první narodil divoký kačer Otík. Je to vlastně městský kačer, ale docela dobře se mu daří na vesnici.




A ještě jak se chlapec těžce rodil:

Otík je z kategorie jednoduchých. Úroveň 1, celkem jsou v knize 3 úrovně.
Na závěr. Moje obava, jestli takovou knížku budu moct doporučit, se ukázala být zbytečná. Je totiž skvělá! A já jsem z Otíka nadšená a nejen já, neboť už má svého majitele. A koukám, co dalšího. Třeba tučňáka? Tak nabízí se hned tři možnosti. Jdu si najít vlnu.
Přeji příjemné háčkování. Jana

4 komentáře:

  1. Otík nemá chybu!!! A na tučňáka se těším:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Otík vypadá skvěle, jsem zvědavá, jestli zvládneš všech 40 ptáků :-)

    OdpovědětVymazat
  3. bombastický jarní ptáček. :)
    PS: taštičky na PPM každý obdivoval, byli tam i lidi co se přišli podívat vyloženě na ty tvoje výtvory a paní, co je tvoje veliká obdivovatelka a sháněla na svůj šlapák quiltovací patku.

    OdpovědětVymazat