úterý

(Ne) recenze

To není klasická recenze. Ale článek o knihách, které mne hodně ovlivnily. Tedy hlavně jedna zásadně. Už jsem se o ní tady několikrát zmiňovala. Vyšla v roce 2014 pod názvem Zentangle relaxační obrázky. Je u nás jedinou knihou, která učí tuto techniku od základů a vysvětluje podstatu a zákonitosti. Přeskočila jsem fázi kreslení a obrázky jsem zatím jen šila. Ne všechny obrázky Zentangle jdou převést do šití, ale rozhodla jsem se projít knihu celou a kreslit a šít vzorník, ze kterého budu později čerpat.
Existují knihy o quiltování Zentangle. ale já si hledám svoji cestu podle vzorů kreslených.

Vzor Mokka a Úžas.

Ani jsem netušila, jak brzy se mi bude hodit, že jsem knihu prošla. Když vím, že někde strávím čas čekáním, beru si s sebou háčkování. Někdy se vám může stát, že strávíte hodiny čekání, naprosto neplánovaně, protože se život nějak zamotá. Pomohl kus papíru a tužka, kterou mám stále z sebe, a Zentangle.

A zase o šití. Klasické vzory doplňuji těmi novými na různých stránkách věnovaných Zentangle. A tak vznikly čtyři zelené podsedáky pro moji maminku. Quiltovala jsem duálními nitěmi ve dvou barvách - béžová a tmavě zelená, výplň Termolín 180.
I tentokrát jsem quiltovala na šlapací Ladě 77.




Zátěžová zkouška:

Druhá kniha vyšla také v Metafoře a na blogu už jsem o ní také psala TADY. Vyšla pod názvem Háčkování: barevné vlnkové vzory. Našla jsem v ní svůj oblíbený vzor. Dodělala jsem druhou tašku, kterou jsem věnovala nakladatelství do soutěže.  A už je nachystaná další. Pro úplnost, taška je háčkovaná z příze s názvem Provázková. Zajímavých a použitelných vzorů je v knize víc. Určitě stojí za to.

 Jaro konečně dostalo rozum a já můžu na zápraží. Bez počítače, bez šílených sociálních sítí, zato s hromadou časopisů, klubíček, kávou a dobrou čokoládou.
Přeji všem klidné dny. Jana

3 komentáře:

  1. Jamalko,prostě je to veliká krása.Přeji hezké dny při tvoření a hodně nápadů.Papa Lenka.K

    OdpovědětVymazat
  2. Teda Jamalko, vy jste neuvěřitelná, vyšívat Zentagle, to by mě nenapadlo,já zatím zákonitosti tohoto kreslení nechápu, asi si budu muset koupit knížku, kterou zmiňujete. Koukám že máte kočičího pomocníka jak já. Mějte hezké léto a moooc děkuju za inspiraci, do Patchworku teprve začátečnicky pronikám.

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuji moc. Na učení quiltování jsou výborné vzory Leah Day. Mám tady na blogu rady, jak quiltovat http://jamala-jamala.blogspot.cz/p/jak-na-quiltovanioni-free-mot.html
    Na FB jsem s Leah quiltovaly a vybírala jsem vzory vhodné pro začátečníky. Zentangle dělám proto, že je to něco jiného, bavím se. Krásné léto. Jana

    OdpovědětVymazat