pondělí

Půlkulatiny

Maminka slaví půlkulatiny. Už jsem jí ušila deku, jenže se na ní nedočkala vytoužených pírek. Tak jsem si řekla, že udělám ještě tašku. Původně jsem chtěla quiltovat kůži a koupila jsem i jehly, jenže jsem se nějak se strojem nemohla domluvit. Zkušební vzorek kdysi dříve šel, ale teď se nějak nedařilo. Tak jsem to vzdala, až bude víc času zkoušet nitě a výplně. Přišla řada na
měkčí ekokůži, šila jsem z ní poprvé. Zpočátku jsem také bojovala s nastavením výšky patky, musela jsem šít s patkou těsně, aby steh vázal, ale nakonec se stroj umoudřil.
Vzor jsem šila volně z ruky, jen jsem si stanovila výšku pruhu, kde jsem šila rovné pruhy a spodní linii. Návod na vzor TADY. Rovné části jsem quiltovala s pomocí pravítka. Použila jsem patku pro šití s pravítky, ale takové jednoduché šití by šlo i s normální patkou, neměl by to být takový problém. Quiltovala jsem nitěmi Aurifil 40.
Střih jsem použila tento. Výplň je termolín 180 + plátno. Podšívka je podžehlená tenkým vlizelínem. Taška se zapíná na "křidýlka". Uvnitř jsou čtyři kapsy, z toho jedna na zip. V bočním švu podšívky je všitá karabina na šňůrce a očko. Maminka si tašku připíná na nákupní vozík, slouží jí to víceméně jako pojistka, aby tašku nemohl nikdo jen tak vzít z nákupníko koše. Na dno dávám potažený penefol, který tašku zpevní.
Celou tašku jsem quiltovala i ušila na šlapacím stroji Mundlos Originál Victoria. Je to stroj pro krejčí s dlouhým ramenem. Kdo by chtěl zkusit, tak nevýhodou je, že je trošku těžší takový stroj "ušlapat". Dalším problémem těchto starších strojů bývá, že byly hodně využívané a jsou často v horším stavu. My sehnali dva stroje a z lepších součástek jsme postavili jeden.

Ještě se omlouvám za kvalitu fotek. V umělém světle vypadá kůže jako lesklá a fotky jsou tmavší. Taška je tmavě hnědá.




Foto z výrobního procesu:



a krátké video:
Přeji krásné dny. Jana

12 komentářů:

  1. Tak to je ovsem pecka! Nadhera. To vidim poprve a nenapadlo by me, jak takova taska muze byt nadherna! Smekam.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc. Jenom mne mrzí, že je trochu nefotitelná. J.

      Vymazat
  2. No já myslím, že i za tím košíkem se díky pověšené tašce budou všichni otáčet:-) Moc se ti kabelka povedla, mamka má sakra šikovnou dceru:-))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děkuji moc. Ona si ji dává do vozíku a tu karabinu má spíš jako pojistku, aby když se otočí k regálům, jí tašku jen tak někdo nemoh vzít.

      Vymazat
  3. Nádhera. Mamince přímo závidím.

    OdpovědětVymazat
  4. ... nádhera, krásný dárek. Teď bude muset maminka hlídat i ten nákupní košík, aby jí s taškou někdo někam neodjel. Paráda.
    Pohodové dny Miluška

    OdpovědětVymazat
  5. Jani, ta se povedla. Maminka má radost z krásné tašky a z šikovné dcerky. M.

    OdpovědětVymazat
  6. Deka nádherná a taška je třešnička na dortu. ♥

    OdpovědětVymazat