úterý

Kružítko

Nedávno jsem procházela oblíbená videa a našla jsem video Nancy Zieman. V první části VIDEA je moc pěkná deka, kterou bych ráda někdy zkusila. Zatím jsem vzor použila na deku, kterou v posledních dnech dělám pro Deky z lásky.
Mimochodem, deky z lásky mají nové stránky, tak koukněte. V příběhu najdete i mého Dobroše, tedy Mundlos Original Victoria a je mi velkou ctí, že šlapací stroj má místo i v tomto úžasném projektu.

K dece pro Jindříška. Rodiče si vybrali deku, kterou jsem šila. Dlouho jsem přemýšlela, jestli šít stejnou  deku. ale požadavek zrakové stimulace má svoje pravidla. Podrobněji vysvětlím až hotovou deku představím. Zatím, jsem chtěla psát o šicím kružítku. Současné stroje mají často šicí kružítko k dokoupení přímo pro danou značku. Existuje ale šicí kružítko univerzální, které se dá použít  na všechny typy strojů, tedy i ty nejstarší. Potom už stačí jen obyčejný entlovací steh a udělat aplikaci kolečka nebo terče je velmi jednoduché.
Kružítko koupíte TADY a návod, jak udělat aplikace jsem sepsala TADY. 
Tentokrát jsem šila na stroji, který nemá polohování jehly na pravou stranu. Toto jsem řešila posunutím trnu kružítka mírně doleva poté, co jsem obšila základní kolo rovným stehem. Nebyl to žádný problém a ani terč nebyl žádnou složitou záležitostí. Výhodou takové aplikace je, že není přilepená pavučinou a není tedy tvrdá.
Ještě jedna rada. Toto kružítko se na stroj musí přilepit. Přiložená lepicí oboustranná páska není pro šlapací stroj moc dobré řešení. Páska drží velmi pevně a ani k dřevěné desce a ani ke zdobení stroje ní vhodné ji lepit, protože může dojít k poškození. K přilepení kružítka proto používám malířskou krycí pásku, která je ke stroji šetrná. Ani tuto pásku nenechávám na stroji dlouhodobě a ušití kružítko ihned odlepím. Lepím na dvou stranách tak, jak je vidět na fotce. Pozice samotného kružítka už je podle návodu.





Na dece budou různé tvary a s pomocí pavučinky jsem šila třeba puzzle. 

Krásné dny přeji. Jana
A protože jsem deku pro jindříška asi nikde neukázala, tak to činím dodatečně tady:

2 komentáře: