pondělí

Šití i háčkování

Já vím, vypadá to, že jsem výkonná, ale je to trošku z donucení. Potřebovala jsem dárky se závěrem školního roku.
Klíčenky. Vymýšlela jsem, jak si práci zjednoduším. Dokonce jsem si navrhla přívěšek na klíče do vyšíváku. Ale to nějak nebylo ono a tak jsem šila na šlapacím stroji a bavilo. Užila jsem si dokonce i našívání zipu, protože jsem mohla vyzkoušet novou patku.
Návod na klíčenku TADY. Dělala jsem ji malinko delší.




Moje výroky můžete vidět na Facebooku dříve než tady na blogu, ale zase mám možnost sem na blog napsat reakce na dotazy nebo na moji práci. Nebo na můj stroj. Pokud Vám patka připomíná patku z průmyslového stroje nebo z quiltovačky, tak ano. Možná máte doma poloprůmyslovou Janome nebo Juki. Tato Lada má skoro stejné parametry. Rozměry od jehly, rotační chapač, vysoké patky. Dokonce i rychlost stroje je s quiltovačkami téměř srovnatelná, i když je to stroj šlapací. Stroj má kolenní páku, jen nemá odstřih a ponorné podavače.


Prostírání. To s příbory už jsem kdysi šila a ne jednou. A jahodové vlastně taky. Ale proč ne, když se osvědčilo a nebyl čas experimentovat. Výšivka příborů je z UrbanThreads. Kromě výšivky už jsem šila na šlapací Viktorce.



 


Háčkované košíky.  Začala jsem je dělat v zimě, když jsem byla nemocná. Některé jsem dodělala, některé rozdala, něco zůstalo tak. Začala jsem si s tímto háčkováním, abych využila zbytky nebo vlny, pro které jsem už neměla využití. Dají se tak využít i pidizbyky, nevýhodou jsou trochu neskladná různorodá klubíčka, případně nedopletené kousky nebo jen vzorníky, která musím mít při ruce. Ale s létem přišel čas to zase vytáhnout a zabydlet se se zbytkováním v přístřešku na zahradě.


A opět reakce na dotaz na Facebooku. Košíčky nejsou nijak vyztužené.Háčkují se z více vln najednou, používám háček č. 6. Vzor je pevný a jsou to krátké sloupky, ale vpichované do sloupku, ne do horních ok. Kliknutím na štítek háčkovaný košík, najdete všechny články a odkazy na návody.

Na posledních fotkách je pilný pomocník Vendulka. Nejdříve vybírá karabinky na klíčenky a večer hlídá klubíčka.

No a to by snad stačilo. Teď si dám asi pauzu... nebo ne? Krásné dny přeji. Jana

1 komentář:

  1. Janino, zase vše moc pěkné, a jak tě známe,tak pauzu si nedáš.Zdena Kopecká

    OdpovědětVymazat