čtvrtek

Sivestrovské šití

Krásný nový rok přeji všem. Především pevné zdraví, hodně štěstí a lásky. Ostré nůžky a jehly, nitě, které se nebudou trhat a spoustu času na tvoření.
Já jsem v posledních měsících šila málo, tedy kromě dárků. Důvodů se sešlo hned několik a někdy to prostě nešlo. Na Silvestra jsem chtěla rozhodně šít a přitom trávit čas s M. a tak přijde i na Singer s lodičkovým člunkem a  jeho pomalé a poklidné šití.
Letos podruhé jsem zvolila půlené čtverce. Bloky jsem si vypočítala a rozkreslila a když jsem koukala na video, které mi poslala kamarádka a týkalo se úplně něčeho jiného, tak koukám, že se mi nabízí návod na půlené čtverce a přesně tak, jak potřebuji. Takže návod TADY.
Dělala jsem ze dvou barev a měla jsem vybrané dvě možnosti, jak budu skládat. Od začátku jsem se ale přikláněla k složení do cik cak vzoru - chevron.
Návrh jsem tvořila v programu QuiltAssistant. Je ke stažení zdarma a už jsem o něm tady psala v souvislosti s šitím na papír. Používáte tento program? Uvítal by někdo video, jak v něm tvořit?

Nemám žádnou speciální patku. Na udržení stejné šířky švy používám zarážku a sešívání bloků je pak jednoduché a přesné.



Zadní strana bloku.
 Moji pomocníci:


Loučím se pohledem do krajinného obrazu. Na Sivestra nebo na Nový rok chodíme už na tradiční výšlap a já si okno fotím. Už je jen jedno, původně jich bylo více. Doufám, že alespoň toto tam zůstane, mám ho ráda a je pro mne tím, čím teď žiju.

 A  tady moje maličkost pod Hušákem:
 Že by něco na barvení?

Krásné dny přeji jamala

9 komentářů:

  1. tak jsem se dneska nechala inspirovat a začala stříhat čtverečky na deku... video k programu by se mi líbilo, snad bych topochopila....Vaše práce je moc pěkná...Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, pokusím se něco vytvořit. Video nebude veřejné, jen dostanete do mailu odkaz.j.

      Vymazat
  2. Krásný nový rok! Program jsem si už dříve stáhla, ale moc jsem si s ním neporadila. Zkoušela jsem obrázek na šití přes papír, ale když jsem chtěla tisknout, 1 obrázek - tak mi to ukazovalo asi 15 stran. To mě trochu-vlastně úplně- odradilo. Takže návod bych uvítala, ten původní anglický není nic moc. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, děkuji za příspěvek. Záleží, jak velký a složitý ten obrázek byl. Tento program je zdarma, takže možnost řazení jednotlivých dílků manuálně není možná. Na běžné bloky mám zkušenost, že se řadí docela dobře. Dělala jsem si klasické bloky na papír a nelišily se od profesionálního programu. j.

      Vymazat
  3. Video k programu bych uvítala, kdys jsem na tento program koukala a jako neznalec angličtiny jsem ho moc nepochopila. Silvestrovská deka bude hezky barevná a to je k Silvestru a zimnímu času to pravé :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Povedené Silvestrovské šití, Pády. Poslední dvě sady scrapových dek jsem kapánek prokoučovala a asi už vím, proč se to stalo.
    Přeju Ti krásný a svobodný rok.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, určitě jsi je ušila pečlivě a pěkně. Jestli bude rok svobodný, to zatím nevím, ta správná svoboda mne teprve čeká, uvidíme. Krásný rok i Tobě. Pady

      Vymazat
  5. Video bych měla k dispozici ráda. Koukala jsem dle tvého doporučení, ale angličtina bez překladače je nad mé síly a myslím, že někdy i překladač neví o čem je řeč tak vznikají nepřesnosti. Díky pokud se do toho pustíš.Krásné zimní dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi se do videí pustím, ale nebudou zcela veřejná. Link budu posílat na e-mail. Děkuji za zájem. jamala

      Vymazat



Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.