sobota

Deky

Dnes deky. Obě inspirované stránkami Piccolo Studio. Jedna vzorem a druhá prošíváním.
Měla jsem doma látky, které jsem kdysi koupila na dětské deky. Jenže většinou šiju deky pro kluky a tak mi zůstaly. Jednoduchou deku jsem zkusila i když ještě na stránkách není návod. Ten by měl být volně ke stažení a v několika velikostech. Sledujte stránky z odkazu, zatím návod nevydali, ale určitě bude. Byla jsem nedočkavá a určila jsem si velikost čtverců sama. Chtěla bych dělat ještě v pánské variantě, ale zvolím větší velikost bloků.
Jako základ jsem zvolila čtverec 3 3/4 inch, který jsem obšívala pruhy 1 1/2 inch. Když jsem sešila k sobě dva obšité čtverce, vyšla mi délka obdélníku - 9 inch. Zpočátku jsem sešívala do větších bloků (2 čtverce a obdélník). Pak jsem ale skládala po jednotlivých částech, abych mohla čtverce více prohazovat. Zachovala jsem poměr 1 čtverec olemovaný šedou, 1 barevně a 1 obdélník olemovaný šedou. Moje deka vyšla 134 cm široká  a 172 cm dlouhá.





A inspirovala jsem se i na stejné stránce i při prošívání proužkové deky. Tu jsem chtěla od začátku prošívat jen vlnkami. Jen jsem si nebyla jistá, jestli mají být jen hladké. Prošívala jsem na rámu a výsledek je takový:
Proužkovou deku jsem šila podle TOHOTO návodu. Jen jsem nešila křivky, ale rovné čáry. Jednou z možností je zachovat nařezané hromádky a odkládat 1  proužei na první hromádce, 2 na druhé hromádce dospodu  a tím se prohodí barvy. Já si to rozkládám kolem sebe. Někdy ani nedodržím stejný počet látek a pruhů a pak se látky klidně i opakují, v celkovém výsledku je to jedno.
Na tyhle techniky bych doporučila knihu Od Cindy Grisdela Artful Improv

Krásné dny přeji. Jana

5 komentářů:

  1. Krásná práce, nedočkavče.-))))

    OdpovědětVymazat
  2. Obě deky jsou moc moc hezké a velmi inspirativní,...asi taky něco takového budu páchat....

    OdpovědětVymazat
  3. ... paráda, krásné quilty. Na proužkované poznávám některé látky, které má také ve svém syslišti :-) A čtvercová deka má zase některé bločky s mandalami - po té látce jsem velmi toužila (ani nevím na co jsem ji chtěla) ale už byla vyprodaná. Šedé pruhy dece velmi sluší. Pohodové dny Miluška

    OdpovědětVymazat
  4. Děkuji moc všem. Do článku jsem doplnila odkaz, jak jsem proužkovou deku šila. Dostala jsem nějaké vzorníky a přišlo mi, že právě na toto jsou vhodné. A samozřejmě jsem je doplnila svými látkami, které bych ráda spotřebovala. Díky Jana

    OdpovědětVymazat



Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.