pátek

Quiltující

Dílna je téměř vyklizená, ještě jsem si rozešila jeden starý rest. Jenže včera jsem vyprala jednu starou deku. Deku z dob, kdy nebyly žádné internetové návody, obchody a snadno dostupné americké látky. Deku z barchetových šatů pro tetince Štefce a zbytků flanelu. Deku, kterou jsem šila někdy před 25 lety a dodnes přežila. Většinou na sluníčku a ještě se po ní válí Vendula. Už delší dobu jsem přemýšlela o tom, že když tak dlouho vydržela, že ji zkusím ještě zafixovat quiltováním. Prošitá byla ve švu ve velkých čtvercích. Rožky a nějaké přesné sestavení, tak na to vůbec nekoukejte. Nevěděla jsem, jak šít. Dnes jsem ji balila a tak jsem prošla kolem stroje a že to tedy zkusím. No ale jen zkusím, bolí mě přece hlava. Jenomže když začnete quiltovat, většinou se chytnete drápkem a je konec. Něco mne žene nespustit ruce z deky.
Může se to jevit jako zbytečná práce, ale myslím, že i tohle je cesta, jak se naučit ovládat prostor s větší dekou a jak trénovat. I když uznávám, že může už deka být někde moc sražená a pak se špatně urovná. Nicméně svoji křivou deku jsem v křivém stylu i prošila a jsem spokojená. Takže ještě jednou vyprat, aby si všechno sedlo a Vendula si ji může užívat.



 A zase trénování. Tentokrát opravu jen trénovací hadr a inspirace japonskými vlnami. A protože už nevím, jestli jsem odkaz dávala tak TADY je zdroj mojí inspirace.

 Náš smrk, kterému se na jaře dostala ochrana v podobě postřiku proti kůrovci.
S obrovskou radostí se chci podělit o foto rostliny, která u nás na zahradě nikdy nerostla. Šťovík je možná pro někoho plevel, já jsem nadšená. Dokonce jsem zvažovala jeho vysazení, takže jsem ráda, že u nás prostě je.
Jsou v lese místa, kde chodím pro energii. A poučení. Třeba k tomuto stromku na starém pařezu.
Přeji klidné dny. jamala

8 komentářů:

  1. Vy jste naprosto úžasná. V šití i ve vztahu k přírodě. Hezký večer, Marie

    OdpovědětVymazat
  2. Jani, deku jsi povýšila o další level.Těch 25 let čekání a trénování jí jen prospělo:-) A je jak nová. Přírody si užívej, také te´d stále chodím a saju jaro:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koukám, že jsem psala přes jiný profil, tak ještě podpis.-) Hanka V.

      Vymazat
    2. Hani, toto je ještě patchwork, jak ho chápu já. A často slyším staré látky nevydržely. To je pravda, jsou deky, které se mi rozpadly, zvlášť, když jim pomohla Vendulka. Ale tahle přežila i Vendulu. Díky moc. Jana

      Vymazat
  3. .... a pak kdo je úžasnější????!!!!!!! škoda, že blbě chodím.....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, no já bych tě protáhla lesem, to bys koukala. Tady je co objevovat. Ale doufám, že se uvidíme alespoň na zápraží. Jana

      Vymazat
  4. ... a když mám v břiše motýly, protože se něčeho bojím, jdu sem. Tady si přečtu cokoli a je mi líp. Zklidním se. Uvolním… a jdu řešit to svoje. Miluju zvuk strojů z tvých videí.
    PS: Ten stromek na pařezu je nejvíc. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To dáš! Ke stromku jsem měla napsané dlouhé povídání, ale nakonec jsem si ho nechala pro sebe. Každý si k němu může přidat svůj příběh. Ten můj byl o tom, v jakých podmínkách roste. Jak se snaží přežít. Zvlášť, když kolem je polom díky silným větrům a obecnému kácení lesů kolem. Jana

      Vymazat