sobota

V barvách z přírody

Jedna zbytková z látek barvených přírodninami.
V živém vysílání ukazovala Alex Anderson svoji deku. Nevím, kdo je původním autorem tohoto vzoru, ale hned jsem ho viděla z přírodně barvených látek. Možná bude taška, zatím nemám plán. Ale alespoň jsem ho zkusila a látkám sluší.
 Před časem jsem tady psala o našem velkém kácení na zahradě. Namočila jsem jehnědy z pokácených lísek a dnes jsem nabarvila vzorky. Mořila jsem kamencem - žlutější barva a sójou. Tmavé barvy vznikly přemořením železem.
Chodíme s Vendulkou často na procházky je jednomu potoku. Na kraj lesa někdo odvezl obrovský pokácený jakovec. Ten keř musel růst hodně dlouho. Bylo mi ho líto. Vybavila jsem se nůžkami a rukavicemi a ostříhala pár větviček. Snad mi nějakou barvu dá, určitě dám vědět.
Jehnědy z kácení, pokácené keře, nálezy větví v lese, většinou invazivní rostliny, kterých je všude dost. To je cesta přírodního barvení, kterou se snažím jít.
Přeji krásné jarní svátky. Jana

11 komentářů:

  1. Opět moc krásná práce a příjemné počtení:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani moc děkuji. Škoda, že teen jalovec nejde nějak zachránit. No pokusím se ho alespoň zachytit na látce. J.

      Vymazat
  2. Moc moc krásná taštička, tvoje barvení je pohádkové.....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani děkuju. Bude moje, protože jsem ji špatně prošila, musím si nechat opravit stroj. Díky moc. j.

      Vymazat
  3. Taštička je nádherná. Já nešiji, tudíž ani nebarvím, ale moc ráda čtu Váš blog - zcela s Vámi v mnoha věcech souzním. Mějte se moc hezky, Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji. Jsem ráda, že jsou tady i nešicí čtenářky. Už dlouho uvažuji o tom, že budu psát třeba i o pečení, ono s tím taky vlastně trochu souvisí. Nabarvit se dá třeba starší tričko a musím říct, že i to mi dělá velkou radost. Jana

      Vymazat
  4. Jani, normálně jsi mne úplně zblbla. Stříhám odkvetlý zlatý déšť, a říkám si - co by s tím udělala Jana. Dělám velikonoční nádivku, sbírám kopřivy a kozí nohu, a říkám si - co by s tím udělala Jana. :-) Máš to moc a moc krásný. Obdivuji, sleduji, a miluji každý tvůj příspěvek o domácím barvení. I když vím, že já do toho asi nikdy nepůjdu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikdy neříkej jinky. Ale je pravda, že to není zrovna uklizená a čistá práce. Všude jsou kyblíky a v nich něco máčím. Ale jak jsem psala paní Marii, takové tričko... nebo šátek. No prohnat něco hrncem, co bych jinak vyhodila. Ale těší mne, že tvé úvahy jdou tímto směrem. Já o tom dříve vůbec nepřemýšlela a najednou každá větvička ze zahrady se hodí. J.

      Vymazat
  5. Jamalko, úžasné odstíny. A moderní patchwork, rovně prošívaný, to je něco, co mi je velice blízké. Paráda. Stejně jako Tvé psaní o šití, barvení a přírodě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, já mám v sobě pořád boj o umění quiltování a o obyčejné rovné šití. Už ale vím, že quiltovat jsem zvládla a je čas dělat něco jiného. Nebo dělat oboje. Když je zrovna nálada. S každou "poslední" vylitou barvou si taky říkám, že se na to můžu bodnout a neztrácet tolik času. Ale pak mě to zase žene, jako ten jalovec. A to jsem několik dnů odolávala :-)). Pady

      Vymazat
  6. Tyhle barvy...to je nádhera. A to šití, to jsi prostě TY :)

    OdpovědětVymazat