neděle

Trip Around the World

Scrap quilt Trip Around the World podle návodu od Bonnie Hunter. Návod TADY.
Název vzoru se překládá jako Cesta kolem světa. V této variantě se trochu od klasického vzoru liší (nedoplňuje se středový kříž vzoru) a je tím možná ještě více zajímavý. Ze zbytků jsem udělala borduru. Deka se šije skvěle, jde to rychle a je to zábava. Možná ještě někdy zkusím.
Šila a quiltovala jsem na šlapacím stroji Mundlos Original Victoria. Quiltování jsem ukazovala už v předchozím příspěvku. TADY je znovu odkaz na video. Oba použité quiltovací vzory jsou od Christiny Cameli. V kombinaci s prošitím kráčející patkou je to vzor i pro začátečníky. Moje rady k volnému quiltování najdete ZDE.
Výplň deky je Termolin 120. Velikost přibližně  140 x 210 cm.






 Budoucí majitelce jsem zapomněla říct, že velké odskoky, případně drobné stehy jsou dílem těžítka, které se tentokrát opravdu snažilo.

 Před prošíváním

Odpovídala jsem v e-mailu na nějaké dotazy týkající se quiltování.
Vatelín: Čím vyšší gramáž vatelínu, tím těžší je deka a následně problematická její údržba. Přehoz, který je určený na dvoupostel a má sloužit jen k ozdobnému překrytí vůbec nemusí být se silnou výplní. Vždy si představte deku, jakým způsobem ji budete prát, jak se vleze do pračky, aby se pohodlně vyprala a nezničila. Přidávám i foto článku o výplních ze skvělé knihy Patchwork & Quilting od Susan Briscoe. Vydala Grada v edici Jak na to v roce 2015. Kdo nemá, určitě doporučuji. Moje recenze TADY.


Nejsem profi quilterka a tak si vzor nejdříve kreslím, často ve skutečné velikosti tak, jak bude na dece. A také si ho vyzkouším quiltovat. Dostanu tak lepší představu o výsledku, případně vidím jak se vzor bude skládat. A někdy zkouším i několik vzorů. Tady jsem si byla hned jistá jak budu deku prošívat a s výsledkem jsem spokojená.
Přeji klidné dny. Jana

7 komentářů:

  1. Jani, toto pojetí Tripu se mi u Bonnie už dávno líbí. Jsem ráda, že ho vidím "naživo". Ad výplně - dávala jsem silné rouno i slabší, a nakonec to slabší je u nás doma nejoblíbenější. Děti pod dekami spí v létě místo pod peřinou, a pak by ten silný vatelín byl kontraproduktivní. Na tábory mají deky jenom podšité fleesem, aby nezabíraly místo v krosně, ale připomínaly teplo máminy náruče (potají)... A to quiltování - fakt super. Tento vzor se mi líbí moc.

    OdpovědětVymazat
  2. Nádhera!!! Přeji krásný zbytek neděle. Hanka V.

    OdpovědětVymazat
  3. Ta je nádherná! Líbí se mi to rámování, zase to deku posune někam jinam.

    Scrappy trip around the world jsem šila před dvěma lety a doufám, že ne naposledy. Máme ji jako rodinnou piknikovou, ale přes zimu ji mám často jako přehoz přes postel. Nejlepší lék na zimní chmury.

    OdpovědětVymazat
  4. Jani, moc krásné. Dík, za doporučení knížky S.B.
    Marie

    OdpovědětVymazat
  5. Deka je naprosto nádherná, moc se mě líbí a to quiltování je také krásné - ostatně jako vždy.

    OdpovědětVymazat
  6. Cestu kolem světa jsem nikdy nešila, ale v této verzi mě velice zaujala. Je toho tolik, co se mi líbí, ale nejvíc mě teď baví "dělat zen". :) Hodně sedím venku a nechávám plynout myšlenky i čas.
    Máš to moc krásné, Jamalko.

    OdpovědětVymazat