středa

Čtvrtý prázdninový

Nabídla jsem kamarádce výpomoc s jejím charitativním projektem a konečně zase po dlouhé době mohu využít svoji techniku. Díky trpělivosti Lenky z nej-sici-stroje.cz je Bedřich (Brother V3) zase v kondici. Teda ne že by mu něco bylo. Stroj chodí spolehlivě. To jenom "někdo" hodil do vyšívacího modulu řetízek a podobné průšvihy.

Zpátky k projektu. Měly by to být, mimo jiné, pytlíky na bylinky. Když jsem se rozhodovala jak velký bude nápis došlo mi, že sáček musím i ušít.

Nápis jsem vyšívala s rámečkem. Na jednom sáčku jsem ho obstřihla entlovacími nůžkami a našila rovným stehem. Na druhém našila entlem. Ještě vyzkouším udělat nápis jako nášivku, bude to asi nejjednodušší. 
Nafotila jsem i postup, abychom příště nemusely pátrat. Látka má jednosměrný vzor, proto musí být ve spodní části šev. Já jsem si řekla, že na boku stačí jeden šev a střihla jsem:
z červené látky obdélník 47 x 38 cm
z podšívky obdélník 47 x 25 cm (zvolila jsem podšívku, protože to bude praktičtější a je to i jednodušší než všechno entlovat.
Našila jsem podšívku k hodní straně obdélníku a přeložila na polovinu a sežehlila na povinu. Sežehlená hrana bude tvořit horní stranu pytlíku.
Před sešitím je potřeba našít nápis. Neměl by být moc vysoko, protože na staženém sáčku to nevypadá dobře. Já jsem dávala 7,5 - 8 cm od spodní hrany látky (měřeno i se švem). Mohl by být i výš, ale spíše od středu staženého sáčku směrem dolů.


Po našití nápisu jsem přeložila takto a sešila. Nechala jsem si otvor na otočení. Pokud nebudu odšívat rohy, může být otvor na kraji. Já jsem nakonec rohy odšívala, tak jsem musela předělat otvor na boční šev. Jak odšívání rohů TADY:

Na dalším pytlíku jsem udělala jen zkosené rohy.

Udělala jsem si pomůcku na značení.



Sáček jsem vynechaným otvorem v podšívce otočila a našila tunýlky na protažení šňůrky.
Na vytvoření tunýlku jsem použila zakladač, vzpomínku na koronavirové šití. Pásek je široký 4 cm. Ustřihla jsem si z celé šířky, takže použití zakladače se mi oplatilo.

Zašila jsem otvor v podšívce a protáhla šňůrky. A to je všechno. Srdíčka a hvězdičky jsou také z vyšíváku. Psala jsem o nich v tomto článku

Kromě šití jsem i prošívala deky pro kamarádku Zdenku. Její práce na Rajčeti.
Prošívala jsem dvě deky Tentokrát na rámu s Janome 1600.


Vzor je z knihy Jany Jandejskové Jedním tahem. Vzory jsou vytvořené pro prošívání na malém rámu. Určitě ještě v budoucnu využiju.

Půlkruhová pravítka jsem si nechala udělat také u nej-sici-stroje. Pod můj stroj se kulatá nevlezou a půlkruhy mi umožní prošít i velký vzor hvězd.

Krásné prázdniny. Jana

2 komentáře:

  1. Mně se nejvíc líbí ten obstřižený zubatýma nůžkama. A ta srdíčková látka - to je fakt srdcovka :-) Miluji puntíčky, ovšem toto je vyšší level. O tom, že prošívat umíš, to víme, a že umíš vymyslet na pochodu různé vychytávky, kterými pomůžeš mnoha dalším, to je um, před kterým musí každý smeknout.

    OdpovědětVymazat
  2. Moc díky za každou vychytávku a radu.

    OdpovědětVymazat



Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.