pátek

Čárková a taky #mojezimnideka

Čárková deka je kostlivec z roku 2016. Tenkrát mi kamaráda poslala obrázek detailu prošívání (které jsem i na dece použila) a já jsem v rámci zpracovávání kanafasových zbytků ušila top s čárkami. No neuměla jsem v té době moc na rámu a ukousla jsem si opravdu velké sousto.  Neuměla jsem ani vyřešit dokončení, protože jsem měla tenkrát tak křivé trubky (ty jsme nakonec na rámu nahradili za jiné), že jsem nebyla schopná deku dodělat. Dodělala jsem ji až letos na jaře. Sedla jsem s dekou k šlapáku a deku dodělala pod strojem. Došívala jsem klikatou čáru a piány. Včera jsem ji olemovala a poputuje na jednu charitativní akci. Má spoustu quilterských chyb, ale líbí se mi a jsem ráda, že jsem takovou deku v rámci zpracování kanafasových zbytků ušila. Protože kanafas je látka s vyšší gramáží, tak na deku je super v kombinacích s nějakým jednobarevným plátnem. 


Našla jsem i staré fotky z doby, kdy jsem deku šila.



A tramtadadá... vyhlášení zimního barvicího projektu.

Traduje se, že přírodní barvení je sezonní záležitost. Já to mám nějaké obrácené. když přírodní barvířky končí, já začínám. Vím proč. Protože v létě se netopí a mně vyhovuje čmuchtat si ty barvy na rozpálených kamnech. Takže letos si přes zimu udělám projekt zimního barvení a samozřejmě ušiju deku. 
Začátek projektu jsem stanovila na 1. listopadu. To už se bude topit a já se pustím do projektu. Tentokrát to tedy nebude odpad z kuchyně, ale budu barvit tím, co přes zimu najdu. Počítám především se žaludy a šiškami olše. Olše bude asi vůbec ta hlavní surovina a žaludy budou jen na doplnění, případně ztmavení jako zdroj taninů. Tentokrát použiji i kamenec, ale jen v malém množství. A jako loni platí, že žádná chemická mořidla ani nic běžně nedostupného, co by se muselo objednávat přes internet. 
Zelená se mi asi z těch zimních surovin nepodaří, ale takto barví Třapatka srstnatá. Zelenou barvu příroda dává nerada. Raději se jí zdobí, ale dostat zelenou barvu na látku je poměrně obtížné. Třapatka to umí krásně. Opět tady platí, že ta barva je mnohem krásnější. Na fotce vychází nějak moc šedá. 


Krásný podzim přeji. A protože u nás začíná akce okno v dílně, tak nevím, jak to bude se šitím. Možná ještě něco stihnu, možná budu šít v ložnici a možná uteču do lesa na ty žaludy. To se uvidí. Jana.

7 komentářů:

  1. Janinko, ta deka je nááádherná. Úplně nej.

    OdpovědětVymazat
  2. Deka je boží!!!!! Moc se mi líbí. Ať i jinde udělá moře radosti.

    OdpovědětVymazat
  3. Jak se říká, v jednoduchosti je krása. I když to quiltování moc jednoduše nevypadá. Je krásná. J.

    OdpovědětVymazat
  4. Miluju všechny Tvé projekty s kanafasem a tahle deka je úžasná a krásné quiltování ji ještě povýšilo. A ta zelená je tuze! Už se moc těším, až zatopíš v kamínkách a budeš nám ukazovat, co jsi vyčarovala.

    OdpovědětVymazat
  5. ...... ty jsi skoro renesanční člověk !!!!!!

    OdpovědětVymazat
  6. Deka je nádherná! Je mi bližší tady to modernější pojetí patchworku, ale aby to byla stále užitná věc, moc se ti povedla!

    OdpovědětVymazat



Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.