sobota

Rouškování

 Nemusíte se vůbec bát, vůbec nebudu psát o rouškách. Těmi jsem nezahltila blog ani v době, když jsem je šila. Dostala se ke mně totiž krabice s rozešitými rouškami v různém stádiu od nařezání po skoro finální produkt. Pokusím se z nich něco vyrobit. Budou to deky a deky budou pro Klubko s nití pomáhá. 

Deka první (a částečně i druhá). Inspirovala jsem se jednak blokem, který jsem si vytvořila z  jednobarevných látek, které mi zbyly z variabilní deky. Nicméně teď mám látky kytičkované a kdybych neviděla úžasnou deku od Cindy Needham, tak se přiznávám, že by mě nenapadlo šít takový blok z kytiček. 

Chtěla jsem něco rychlého, ale ne zas úplně pravidelného. Sešila jsem si 16 čtverců velikosti 16 cm. Některé jsem vytvořila půleným, některé dvakrát půleným blokem. Následně jsem díly rozřezala, vyšly mi 3 čtverce celé a zbytek jsem vytvořila došitím z jednotlivých dílků. Získala jsem tedy 8 čtverců velikosti 20,5 x 20,5 cm.

Přemýšlela jsem, jak je možné ještě postupovat. Můžu vzít celý top, který se mi nelíbí a celý ho rozřezat a znovu poskládat, doplnit. Můžu vzít bloky, které jsem nikdy nikam nezapracovala, doplnit čtverci a znovu vytvořit něco nového. Šití je to rychlé a se vzniklými čtverci jde zase nakládat různě. Já jsem zvolila tu nejjednodušší cestu. Ale když třeba vytvořím z polotovaru půlený čtverec s tmavou látkou, vznikne základ na další skládání. Můžu si sešít jen pruhy a proložit látkou (vyzkouším). Pro mne je především důležité, že nemusím předem znát spotřebu jakékoliv látky. Nemusím se trápit, když některá látka dochází a kdykoli ji nahradím jinou. Ve výsledku to vidět není, bloky se navzájem promíchají.

Ještě vybrat látku na borduru.




Pracuji rovnou na další dece, protože materiál jsem zdaleka nespotřebovala. Bordura bude ze čtverců rozřezaných na polovinu. Pokud mi nedojdou síly, tak nakonec vyzkouším i ty látky jednobarevné, protože na nich zase pěkně vynikne quiltování.

Emilka ♥


Krásný podzim. jamala

6 komentářů:

  1. Jani, to je originální nápad! Ani ve snu by mě něco takového nenapadlo. Deka bude nádherná, už teď vypadá moc dobře. Ten patchwork je úžasný v tom jak je nekonečně variabilní. Jsem Tvoje věčná obdivovatelka👍
    Stáňa

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá to tuze zajímavě, bude to krásná deka. Jsi královna zbytků a zbytečků, o tom není pochyb. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Opravdu moc originální nápad. Jani , jsi šikula, jak zvládáš upotřebit zbytky látek a zbytky různých projektů. M.

    OdpovědětVymazat
  4. Děkuju moc. Není to nic převratného. Konec konců, stejným způsobem se šijí majestátné hory nebo zmizelé bloky (disappearing quilt block). Jediný rozdíl je, že jsem v původním šití právěže použila už ušité bloky a teď jsem si to celé jen zvětšila a z jednoho bloku jsem jich ušila osm. Moc mě to baví a mám ještě tolik možností! Ať se zbytkování daří i Vám. j.

    OdpovědětVymazat
  5. Nádhera, krásné řešení. J.

    OdpovědětVymazat