čtvrtek

Přástevníci

 Šití na papír

ČLÁNEK S ODKAZY klik sem. Článek se nachází v placené sekci blogu

Přástevníky jsem kdysi fotila na výletě a začala jsem se o ně zajímat. A proč je nezkusit rozkreslit na šití, když mě tak fascinují! Už jsem je jednou zveřejnila v rámci silvestrovského šití, ale protože jsem je sama nešila, tak byl návod opravdu jen "silvestrovský". Já jsem se zatím do nich nepustila, ale našly se odvážné dámy, které přástevníky ušily a dovolily mi zveřejnit fotky. Autorka několika knih Jana Harmachová použila přástevníky na svoje deky geniálním způsobem. Zakomponovala do deky vždy jednoho motýla a musím říct, že to byl úžasný nápad a její deky šité z košil dostaly další dimenzi. 

Poděkování: Přástevníci jsou tak trochu, spíše hodně, záležitost velmi osobní a tak moc děkuji všem za ušití a za poskytnuté fotografie. Moc si toho vážím a mám z toho obrovskou radost a tak jsem se rozhodla přástevníky uvolnit už bez časového omezení. A pokud přástevníky ušijete a pošlete mi jejich fotografii, tak ráda je sem přidám. 



Přástevník chrastavcový 12 x 9.51 inch

Přástevník chrastavcový 11,35 x 9 inch

Přástevník chrastavcový 10 x 7,92 inch

Rozvržení - schéma
Přástevník špenátový 11 x 11 inch

Přástevník špenátový 10 x 10 inch

Přástevník špenátový 9 x 9 inch

Rozvržení - schéma
Přástevník stačkový 12 x 12 inch

Přástevník starčkový 10 x 10 inch

Přástevník starčkový 9 x 9 inch

Rozvržení - schéma
Nalaďte se na noční motýly a přeji krásné šití

Fotografie poskytla Jana Harmachová. 





Přástevníka z batik ušila Janina kamarádka.
Celou rodinu přástevníků ušila Moudrá Milá Sova
Podsedák s přástevníkem ušila Martina Vargová

S jarem přiletěli noví úžasní přástevníci. Paní Věra (Verajs) ušila další krásné přástevníky. Děkuji moc za fotky.

Fotografie hotových prací jsou zveřejněny se souhlasem autorů.
Přástevníci jsou autorský projekt, který nesmí být distribuován a nijak komerčně využíván. Je to především s ohledem na autory předloh.
Návrhy jsou vytvořeny v programu Quilt Assistant, který je také zdarma a myslím, že také zakazuje návrhy distribuovat pro komerční použití.
Při veřejné prezentaci Vaší práce ušité podle mých návrhů uveďte, prosím, zdroj - Dílna jamala. Je to jediné ocenění mojí několikadenní práce na tomto projektu a pomůže mi to. Děkuji a přeji ať se Vám šití daří. Jana
P.S. Odkaz na přástevníky je samozřejmě také na stránce Tipů a návodů.

5 komentářů:

  1. Je to krásný projekt A do té deky opravdu nádherně zapadl. Přeji hodně našitých přástevníků díky návštěvnicím blogu.

    OdpovědětVymazat
  2. Všetky fotografie přástevníkov, spriadačov vyzerajú fantasticky. Avšak, ako niekto, kto dávno, pradávno robil svoju diplomovú prácu z oblasti lepidopterológie, musím u tohto projektu osobitne vyzdvihnúť ten osvetový rozmer. Toto je skutočne originálny spôsob, ako spopularizovať veľmi zaujímavú, no nie až tak notoricky známu skupinu motýľov. Čím Vás spriadače očarili? Farbou a morfológiou, alebo skôr životnými stratégiami? Veronika C.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem ani nevěděla, že existují. Motýl jak motýl. Ale jednou jsem šla tady údolím a pozorovala kytky a život na nich. A začala jsem vnímat rozdíly jak lítali, jak vypadali. Ano. líbili se mi stavbou těla, jak skládali křídla, jak se chovali. Samozřejmě jsem si teprve doma zjišťovala co to je. A když jsem se učila navrhovat šití, tak mi přišlo, že musí dostat prostor. A fakt mě dostalo, že to ženské šily. Jsou to tak trochu Vendulčini motýli, protože jsem je sice měla udělané už několik let, ale moc k šití to nebylo. Jak jsem opatrovala Vendulku, tak jsem se v tom zase šťourala, opravila je a vypustila do nočního i denního života.

      Vymazat
  3. Milá Jani, přástevníci jsou opravdu krásní, moc se povedli. Máte bezva nápady, je tu spousta inspirace na jedné stránce. Šití přes papír je má oblíbená disciplína, tak se teď do nich dám. Moc děkuji a přeji krásné jarní dny. Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc. To mě moc těší. Přeji, ať se podaří. Mám z toho obrovskou radost, protože jsou opravdu taková moje srdcovka. Jana

      Vymazat