neděle

Háčkovaný košíček - fotonávod

Kdysi jsem nabídla ke zveřejnění své výrobky výrobci přízí s kontaktem na mne. Docela jsem na to zapomněla. Až jednou přišel e-mail s prosbou o návod. Protože se  košíčky líbí i na fotogalerii, vyfotila jsem postup při háčkování. Velikost tohoto košíčku je tak na brýle.
Použila jsem přízi Panda a háček č. 3,5. Pandu jsem koupila na svetřík, ale zdála se mi moc silná a tak jsem z ní začala háčkovat košíčky na drobnosti.
Začala jsem na 13+1 oko na otočení. Háčkovala jsem krátké sloupky 26 řad.

 Pomocník je vždy po ruce.
 Uháčkováno 26 řad:
Nahodila jsem v delší straně 25 sloupků + (13 + 25 +13 sloupků)
 Dokola jsem háčkovala 9 řad. Práci jsem otočila v každé řadě v jednom rohu.
V desáté řadě jsem vynechala 3 krátké sloupky uprostřed krátké řady a nad nimi uháčkovala 7 řetízkových ok.
Poslední řadu tvoří pevná oka háčkovaná z líce, která zpevní i uháčkovaný řetízek. Celé tak hodinku práce i s focením.
A protože z klubíčka ještě něco zbylo, uháčkovala jsem si podložku pod hrnek.
Postup lze přehodit. Uháčkovat podložku, uvařit kafíčko, uháčkovat košíček.
Podle stejného návodu jsem háčkovala modré košíky (rozpis je v příspěvku)

Verze pro tisk printingfriendly

17 komentářů:

  1. Je parádníííí, moc se mi líbíííí i tvůj pomocníček :o)

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den. SKVĚLÉ!!!!!!!!!!!!!! Jednoduchý návod výborný k pochopení. Háčkuji jej z provázku - na zahradu.Takový návod už jsem dlouho hledala. Našla jsem jej omylem. Původně jsem Vaše stránky navštívila kvůli návodu na modulové pletení. A nalezla tento zázrak. Jste mi inspirací pro vlastní tvoření. Děkuji. Elis

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za krásný komentář. V poslední době jsem se přilonila trochu víc k šití, ale háčkování je moje nejoblíbenější technika. Jana

      Vymazat
  3. Janinko, tak to je supr košík :))...hnedle ho posílám naší babi a jsem zvědavá, jestli se "chytne" :)))...poslední dva měsíce se vrátila k háčkování (což jinak 30 let nepraktikovala :))) a čepičky pro holky jsou všude :))...by se mi hodil nějaký krásný véééliký koš na popruhy :))))))....Děkuju! :)) A kochám se tu...nejen košíkem, to je jasný! :))

    OdpovědětVymazat
  4. Dobrý večer,nejsem tak zručná s háčkem,základy umím,ale nepochopila jsem to nahodit 25 sloupků? Děkuji Šárka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty se háčkují do každé řady z dlouhé strany dna. Řad je 26, ale já to dělala někam mezi řady a tak je jich 25. Jana

      Vymazat
  5. Moc krásné košíčky,jste šikulka a hlavně DÍÍÍÍKY za návod+foto,já to chci taky zkusit,tak snad se dílko povede. Hezký den, Ivana

    OdpovědětVymazat
  6. Milá Jano, jsem už starší ročník, taky už dlouho šiju a pletu. Ale přesto se ráda přiučím něčemu novému. Vaše dílka jsou moc hezká, nechápu, jak dokážete hospodařit s časem a tolik toho stihnout. A děkuji za nezištně uveřejněné návody. Díky a smekám. Eva

    OdpovědětVymazat
  7. Je to veľmi pekné a jednoduché. Aj ja ďakujem za zdieľanie a fajn návod na košík. Ja som ho použila na uháčkované ovocie a zeleninku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. Já umím jenom jednoduché věci a jsem ráda, když jsou někomu ku prospěchu. Jana

      Vymazat
  8. Dobrý večer, bohužel také nechápu co znamená nahodit 25 sloupků ? :-(
    To znamená že některé oči v dlouhé řadě rozháčkuji na dvě ? Ale které a v kolika řadách? Nebo je to myšleno jinak? Můžu poprosit o podrobnější vysvětlení? Moc děkuji, košíček vypadá nádherně a moc bych ho chtěla vyzkoušet ! :-)
    Klára

    OdpovědětVymazat
  9. Uháčkovala jsem 26 řad. 25 sloupků vháčkuji mezi tyto řady. Je jich tedy 25. Jana

    OdpovědětVymazat
  10. Dobrý den, právě jsem dodělala košíček, ale nemám ho tak pěkný. Asi jsem nepochopila "Dokola jsem háčkovala 9 řad. Práci jsem otočila v každé řadě v jednom rohu." Jak otočit? Poradíte jak na to?

    OdpovědětVymazat
  11. Na konci každé řady pevné oko, pak 1 řetízkové oko a háčkovat zase zpátky, ne dokola, aby vzor tvořil ty "mašličky" Jana

    OdpovědětVymazat
  12. Ahááá, a to pak sešiju dohromady? Děkuji Jarka K.

    OdpovědětVymazat
  13. Netřeba sešívat. Pevným okem připevnit ke konci řady, pak je to jedno řetízkové na otočení a jede se zase dokola a připevnit pevným okem, nic se tedy nesešívá. Jana

    OdpovědětVymazat
  14. Děkuji, už chápu. Vypadá to nádherně. To moje je jako lodička :-D
    Jarka

    OdpovědětVymazat