středa

Košilový


Košilový proto, že jsem ji šila ze sekáčové košile, něco jako jemný manšestr jenže neskutečně tahavé.
Kabelka se mi nejdříve moc líbila, jenže mé praktické já mi našeptávalo: a na co ti bude, moc praktická není a na tebe je stejně moc elegantní!
Mé šicí já se mi zase posmívalo, že se jen vymlouvám.
A tak jsem ji nakonec ušila. Návod je možné zakoupit v PDF tady.
Možná přidám nějaké dlouhé ucho s karabinkami, aby se dala nosit jako letní kabelka.


TIP:
Prošívala jsem dvěma vrchními nitěmi navlečenými souběžně, spodní zůstane jednoduchá, napětí horní nitě jsem neupravovala. Prošívání je výraznější.
Určitě je dobré, když se nitě odvíjejí stejnoměrně. Já nitě nedávám do stroje, ale do držáku na nitě od starého overlocku a obě pak mají stejné napětí. Pokud by se jedna nit odvíjela seshora a druhá by se odvíjela na cívce točením, pak by steh nemusel být pěkný.  Kde jsem k této vychytávce přišla si fakt nepamatuji, ale používám ji už léta. Vyzkoušela jsem i quiltování dvojitou nití. Dvě barvy současně udělají jemné přechody u obou způsobů.
Nerada používám příliš silné nitě a pokud ano, tak to odskáče stará Minerva u které mám dvě cívková pouzdra a jedno mám na silné nitě (více utažené).


Přeji pěkný den. jamala

12 komentářů:

  1. je povedená,obzvlášť se mi líbí způsob zapínání!

    OdpovědětVymazat
  2. je moc krásná a povedla se. A ty dvě vrchní nitě - šilo to fajn? nešmodrchala se třeba jedna?

    OdpovědětVymazat
  3. Je naprosto skvělá! A dvě nitě...to nemyslíš vážně, to Ti někdo poradil?
    Pa Hana

    OdpovědětVymazat
  4. Krásná, moc se ti povedla.Bezva zapínání:)

    OdpovědětVymazat
  5. Kabelička je parádní. Moc pěkná látka a suprovej nápad se zapínáním :=)

    OdpovědětVymazat
  6. díky za doplnění, asi začnu shánět takový držák na špulky - já mám teda takovou pomůcku na velkou špulku - jeden trn na tom špulku a přes to lahev od coca-coly s uřezaným spodkem.

    OdpovědětVymazat
  7. Jani, nakukujem často a rada. Za tvoju trpezlivosť pohrať sa s uverejnením postupov posielam ocenenie (u mňa na blogu).

    OdpovědětVymazat
  8. Zkusila jsem to s těmi dvěma nitěmi, ono to fakt jde, je to úžasná vychytávka, díky za ní a za vše ostatní co je tady k vidění.

    OdpovědětVymazat
  9. je moc pěkná a to zapínání je originál....

    OdpovědětVymazat
  10. TO JE SUPER ZE PISETE I TY TIPY A TRIKY.DIKY MOC ZA TO! MUJ ZIVOT JE HNED SNADNEJSI :-D

    OdpovědětVymazat
  11. Ta je fantastická!!! A vychytávka s dvěma nitěma - vychytaná. Jen nevím, co na to ty nové elektronické mašiny?

    OdpovědětVymazat