sobota

Kalhotový

Nedá se nic dělat, někdy musí dojít i na praktické šití. Kromě hromady maskáčových trenýrek na kterých není nic k focení, jsem se musela pustit i do kalhot pro syna. Má záliba v šití oblečení pro syna mne opouštěla s narůstajícími rozměry kalhot, bund a mikin. Zůstalo jen u letních kalhot a to z několika důvodů. Doma jsou ještě zásoby látek, které lze na kalhoty použít. Syn vyžaduje pohodlné kalhoty do gumy a navíc trvá na určitém druhu kapes, délce, střihu.

Kalhoty jsou šité z bavlněné látky s lycrou. Přední kapsy jsou našité nahoře (tzv. tesařské) se skladem. Pro navolnění v kolenní části jednoduše prodloužím přední díl a založím do švu.


Už nevím kdy jsem začala šít jednoduchý sklad na kapsách. Nemusím šít žádné složité "měchy" a svůj účel to splní. Prý se do nich pohodlně vleze i pouzdro. Naštěstí jsem to neviděla. Používám tento způsob v různých obměnách. Buď v boční části, jako u těchto kalhot, tak ve spodní části kapsy - třeba na zadní díl. Sklad dělám hluboký asi 2,5 - 3 cm, takže je potřeba přidat 5 - 6 cm na (případně výšce) šířce kapsy.



Pěkný den.

3 komentáře:

  1. Ahoj,kalhoty jsou úžasné.Já se také chystám na kalhoty pro vnoučata ,ale zda si troufnu i na kapsy,no to tedy nevím.Přeji hezké léto.Ahoj libuše

    OdpovědětVymazat
  2. parádní gaťata, nedivím se, že je syn rád nosí ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Jé, kalhotky s kapsami! :o)
    Úplně jsem zapomněla, že můžu chlapovi ušít gatě do gumy. Díky za inspiraci.
    Pa Hana

    OdpovědětVymazat