sobota

Prošít se k zentangle

O relaxačních obrázcích Zentangle jsem už psala třeba TADY. Prvotním impulzem k jejich tvorbě byla knížka z Metafory, která se mi dostala do ruky.
První moje obrázky vznikly v době, kdy jsem vůbec neuměla quiltovat (ne že to už umím). Čas ukázal nějakou cestu a já přes jiné quiltování dostávala větší jistotu. Postupně jsem začala víc quiltovat na šlapacích strojích. A právě spojením šlapacího stroje s přírodním a dokonalým materiálem, jakým je len, vznikají relaxační obrázky v pravém slova smyslu. Mám i svého anděla, který nad tím vším bdí a posouvá mě tím správným směrem.

Zentangle se quiltuje, není to můj výmysl. Já to nejdříve vůbec nevěděla, ale i pak jsem se rozhodla jít svojí cestou a koupila jsem si jen knihy o kreslení, abych jen nekopírovala už ušité obrázky a zůstala v tom původní myšlenka vlastní tvorby.

Tak vznikl postup i na šití vzoru Kadent (Cadent). Je to postup můj, tak jak jsem si vymyslela, že by to šlo šít.
Nejdříve si nakreslím body nebo mřížku. Nelámala bych to přes koleno a kreslila co komu vyhovuje. Mě spíš tečky, nesvazuje to tolik jako mřížka. I když uznávám, že mřížka asi lépe vede, ale je to na každém. Mřížka může být pravidelná i nepravidelná. Kousek vzoru jsem nakreslila vždy pro ilustraci.
Šije se v řadách, očíslovala jsem je a vždy ušijete celou řadu. Na rozkresu není samozřejmě celá řada, aby byl vidět postup šití. Jestli budete šít zleva nebo zprava není tak důležité. V řadách šitých kolmo už dělám jen půl kolečka, abych se dostala na druhou stanu a vznikla vlnka.
A jak používám kadent já (vím, jeden obrázek už jsem dávala v minulém příspěvku). Vycházím ze základních návrhů a základní myšlenky Zentangle, tak jej jejich autoři vymysleli:


DŮLEŽITÉ: V knížkách o Zentangle se píše, že neexistuje dobře či špatně. Jde o to užívat si proces tvoření. Nejsou dobré či špatné tangly.
Přeji všem krásné dny. Jana

1 komentář:

  1. Je to krásné, je to něžné, je to ucelené, má to myšlenku - no prostě to je dokonalé. Tleskám, Jamalko. Myslím, že zentangle Ti moc sedí, máš v tom srdce.
    Na rozdíl ode mě - já si nakoupila knížky, tužky, pera, penál a je z toho prd i na papíře, natož na látce. :)

    OdpovědětVymazat