pondělí

Letní dílna

Přes zimu jsem barvila pomocí sněhu a a první deka ušitá v mojí letní dílně bude právě deka z těchto batik. Oslavila jsem tak, kromě mého svátku, hned několik událostí najednou. 
Deka je šitá podle návodu od Kaffe Fassett. Přemýšlela jsem o mnoha vzorech, chtěla jsem opět kombinaci s šedou a něco jednoduchého. Vzorů jsem si vybrala několik, bylo dost těžké se rozhodnout. Takže nějak takhle, ale zatím nevím, jestli udělám borduru a jakou. Musím se rozmyslet rychle, protože barvy se neopakují a budu si muset něco odložit. 
Sněhová batika je někdy trošku nevyzpytatelná, na druhou stranu mě to takhle baví. 
Dalším počinem v mé letní dílně je opět nákupka. Na tuto jsem vyšila obrázek automatem a výšivku jsem koupila na Urban Threads. Taška je z pevné bavlny a je vypodšívkovaná starší košilí.
Využívám z košil nejen stávající kapsy, ale také rukávy k vytvoření kapes nových. Ucha jsem dělala z koženkového pásku, koupeného ve výprodeji.

A ta dílna? Dílna vznikla z otevřeného zápraží, které jsem už tady ukazovala. Ještě není hotová spousta věcí, lišty, strop. Soukromí zajistí závěs, veranda není uzavřená. Jsem ráda venku a když je potřeba, jde otevřít každé druhé okno. Vzpomínám na letní dílnu svého strýce. Ta moje není tak poetická, ale snažím se, abych se v ní cítila co nejlépe. Hodně práce nás ještě čeká, ale šít a vlastně relaxovat se v ní dá.


 Žebřík se hodí nejen Sáře.
 Okno z dílny na zápraží:
Pletací a háčkovací koutek. A protože bych ráda zase prošívala deky ručně, tak i koutek šicí.
Sára se baví prolézáním sem tam - okno, dílna, na půdu, zpátky po trámu, který je ze zahrady na střechu.
A můj poslední vynález. Velké žehlicí prkno jsem na rozžehlování malých dílků vyměnila za prkno z Ikea. To jsem posadila na stojan od šicího stroje.
Přeji krásné dny. jamala

9 komentářů:

  1. Jani, zase tolik parádních kousků. Přišla jsem si k Tobě potěšit oko i šicí dušičku. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, děkuju moc. Můj blog je moje doma. Párkrát jsem ho chtěla zrušit, občas nemám sílu pokračovat. Ale vždycky myslím na věrné čtenáře a tak budu jistě dál pilně pracovat. Jana

      Vymazat
  2. Deka bude super, ale ten nápad s novým prknem a starým šičím strojem, s dovolením použiju. I když nechám si větší prkno. Dost často část prkna používám jako odkládací - a na původních nožkách rozhodně není stabilní. Díky za inspiraci. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, prkno vzniklo jako provizorní záležitost, určitě to nějak rozvinu. na hlavní žehlení by pro mne bylo nízké, ale takto mi vyhovuje. Jsem ráda, že se ti můj nápad líbí. j.

      Vymazat
  3. ... Jani, paráda! Musí to být velký požitek a relax šít v takové dílničce - nejsi ani doma ani venku. Závidím, ale v dobrém :-). Vím, že to není jen tak, že Tě to stálo spoustu práce, ale máš tam útulno a jak je vidět, pomocníkům se tam také líbí. Nákupka je luxusní, brýle vypadají jako 3D. No a "sněhové" bloky - nádhera. Moc se mi líbí Tvé barevné kombinace a těším se, až ukážeš hotový quilt i s prošitím. To mi zase spadne brada :-) Pohodové tvůrčí dny Miluška

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hodně práce musel udělat M. No já vlastně taky, protože jsem si musela na okna vydělat. No, ale doufám, že jaro a podzim tam bude ideální, velká horka strávím v přísřešku na zahradě. Sněhulka II. no, je to otázka, jak to budu prošívat. Na té výšivce by měla být nějaká folie v brýlích, ale nemám odvahu tam něco dávat, stejně by se to asi vytrhávalo.

      Vymazat
  4. Když člověk svobodně vytváří nějaký prostor, dělá to tak, aby se tam jeho duše cítila dobře, aby tam byla doma. A Ty máš krásnou duši, to se ostatně pozná i ze všeho ostatního, co děláš.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, děkuju moc. Mojí duši je v posledních dnech nelehko, ale já to nevzdám. Pady

      Vymazat
  5. Super článok! Určite budem sledovať ďalej!:)

    OdpovědětVymazat