sobota

HST

Vlastně vůbec nemám ráda zkratky. Jenže, když chci na Instagramu nějak pojmenovat svoji práci, tak jsem na ně musela přistoupit. Dnes tedy HST tedy half square triangle. Prostě čtverec rozdělený na dva trojúhelníky. Vždycky jsem říkala, že nešiju patchwork, ale sešívám čtverečky. Čtverec úhlopříčně rozdělený dává nepřeberné možnosti skládání.
Třeba jednotlivé bloky TADY nebo TADY.
Další možností je vyskládat celou plochu deky, ať už pravidelně, nebo nepravidelně. A opět je na netu hodně zajímavých vzorů.
Kam s těmi půlenými čtverci? Přihlásila jsem se na Deku z lásky pro Fandu a měla by to být deka bez obrázků v zeleno-modré barevnosti. Mám sice šít jinou deku, ale toto je příležitost ušít něco jiného. Vzala jsem jednu modrou látku a osm zelených batik a našila půlené čtverce.
Deka bude celá šitá na šlapacích strojích a bude na šlapáku i prošitá, přesněji quiltovaná. Jenže, když se jedná o Deku z lásky, tak nemůžu ukázat celou deku, dokud ji nedostane majitel. 
Tak zatím představím stroj. Sešívám na Singrovce, kterou jsem koupila od nějaké charitativní organizace. Není nejkrásnější, má hodně odšito, ale je zcela funkční. Na mé stránce o šlapacích strojích najdete i odkaz jak určit stáří strojů Singer. Můj je z roku 1922. Je to lehoučký jednoduchý stroj, který lehce ušlapu jednou nohou a krásně se na něm šije.

 Nádherná patka a ještě přesně udělá správnou šířku švu.
Přemýšlela jsem, kolik že to mám vlastně přidávat na švy.  A vzpomněla jsem si na speciál časopisu Švadlenka. Kdo nemá, tak je možné zakoupit TADY.
 Náhled do sešitu. Rozpisy jsou v centimetrech i palcích.
Mám našito a ořezáno a můžu skládat. Zkusila jsem si nanečisto složit pár bloků. Skládala jsem jen tak, co mne zrovna napadlo. Deka bude jiná. Už ji mám poskládanou na nástěnce, už jen vybrat správný typ písma na jméno dítěte, které každá Deka z lásky musí mít na přední straně. 









Ještě háčkovací tečka. Dovolenou jsem trávila v Alpách a všude mě doprovázel kocour Silver. Háčkovala jsem ho podle knihy Kamarádi na výletě. Více TADY. 
Spolu jsme tedy cestovali, chodili po horách a háčkovali. Moc jsme toho uháčkovat nestihli, protože počasí nám přálo a hodně jsme chodili. Ani  letos jsem nezapomněla zanechat  po sobě stopu v podobě podkafíček. Jezdíme většinou do soukromí a já nechávám háčkovaná podkafíčka nebo chňapky. Jen tak, pro radost. Kobereček, ten jsem si dovezla domů do předsíně.







Krásné a klidné léto přeji. Pady jamala

6 komentářů:

  1. Co k článku napsat ? Pracovitá, nápaditá, šikovná, no prostě Pady. Zdravím do Olomouce. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško moc děkuju. Po delší době jsem se zase pro něco nadchla a šlo to vlastně úplně samo.

      Vymazat
  2. Kocour je boží!!!! Perfektné společník:-)))) Krásná inspirace na půlené čtverce. Jsi prostě nezmar:-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děkuju. Musím se přiznat, že to mělo být šití až na později, ale je to jak droga a táhne k té dece i když bych měla dělat něco jihéno.

      Vymazat
  3. Jamalko, ani nevíš, jak ráda čtu Tvé články. Jsou plné nápadů a inspirace, ale já mám na nich nejraději tu skromnost, radost ze života i z tvorby, optimismus a lásku. Je to vždycky, jako bych se napila živé vody.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, moc ti děkuju.♥ Jsem z těch svých půlených čtverečků tak nadšená, že by si to zasloužilo studii více dek :-)). Hlavou mi letěly všechny možnosti a protože jsem o ní přemýšlela už na dovolené, tak jsem ji sestavila na první dobrou. Až se sama divím. Stoupla jsem k nástěnce a deku naskládala. Ani kdybych jela podle návodu, tak ji nadám s takovou jistotou.

      Vymazat



Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.