středa

Batiky

Já vím, pořád říkám, že nebudu už ukazovat další barvení a jsem tady s batikami. Je to trošku jiné, protože tady už neukazuji jen barvu, ale i strukturu, takže to sem patří. Nadchly mne a určitě se jimi budu příští sezonu, zabývat více. A obrázek jednoho z mých posledních barvení přidám taky.
Protože jsem zaznamenala zájem o přírodní barvení, tak bych ráda napsala jedno důležité upozornění. Je to silně návykové. Budete strkat do hrnce cokoliv, co objevíte. Tedy pokud se vydáte stejnou cestou jako já - využívat lokální rostliny, nikoliv rostliny určené pro barvení a zakoupené v sušeném stavu .
Další věc je to, že se spíš jedná o proces samotný, než nabarvený hadřík. Ne vždy jsou barvy stálé. Některé se mění, nebo mizí. Zvláště bavlna a len jsou více náchylné ke ztrátě barev. Eko tisky jsou o něco trvanlivější než vlastní barvení.
O vaření mimo obytné prostory už jsem tady psala. Já jsem si zřídila pod zápražím dílnu s vařičem, no zatím jen provizorní, kam si budu ukládat všechny, nádoby a hlavně vařit. V létě přijdou ke slovu zase kamínka a kotlíky na zahradě.

Dnešní moje batiky jsou tak trochu kombinací obou technik: barvení přírodninami a eko tisk.
Na moření látek jsem nepoužívala žádné chemikálie, v tomto případě ani kamenec. Jsou barvené čistě přírodní cestou. Plátno českého výrobce, zakoupené v místním kamenném obchodě. Použité rostliny: kopřiva, přemrzlé listy ořešáku, listy dubu, žaludy, cibulové slupky, slupky avokáda, to je možná všechno, pokud jsem na něco nezapomněla.

Barvení nic moc fotka, chytla jsem alespoň tu jednu zelenou. Jsou asi více výrazné a i vlevo jsou zelené odstíny.

Krásný podzim. Pady jamala

12 komentářů:

  1. Pady, Pady ,Ty mi dáváš.Tvé batiky jsou kouzelné. Já to snad také zkusím. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, moc děkuji. No už bych to nejraději zabalila a vrhla se na šití. Ale ono to nějak nejde, dokud mám z čeho, tak barvím. j.

      Vymazat
  2. Víla Pády Barvilka! Pan M. aby se měl na pozoru, abys ho taky neomotala a šup s ním do kotle. :) Možná to vypadá, že se směju, ale Ty určitě moc dobře víš, že se rozněžněle usmívám. A ty knoflíky jsou super, našila bych si je na triko, pěkně jeden pod druhým. To by byla krása!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, trochu přestárlá víla. M. potřebuju!! pomáhá mi i s barvením. Těším se na jaro, moc. budou nové barvy, rostliny s novou sílou. Myslím, že už jsem tady všechno vysvětlila a ukázala, je načase jít jinou cestou. S tričkem je to skvělý nápad. Uvidíme. Díky, že jsi. Pady

      Vymazat
  3. ... paráda a ty nitěné knoflíky jsou úžasné. Pohodové dny Miluška

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miluško, děkuji moc. Jak jsem psala Alence, napadly mne na poslední chvíli, nebyly dost dlouho mořené, příště pořádně namořím. A pak jim najdu nějaké využití. jamala

      Vymazat
  4. Ty batiky jsou tak nádherné, až mě dojímají. Klobouk dolů!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji. Je to trošku zdlouhavé a pracné, ale proto jsou pro mne cenné. jamala

      Vymazat
  5. Milá Jani, váš blog je celý úžasný! Dnes som si o prvom obrázku myslela, že ste sa dala i na mozaiku! A ono je to tiež farbenie - krása. Nádherné odtiene farieb, nikdy by som nepovedala,že aj takto nás rastlinky potešia...i mňa "dojali" v dobrom tie niťové gombičky, mám pre tieto farby slabosť. Nech je vám i naďalej práca potešením - potešíte aj moje oči -ďakujem vám.
    Pekné tvorivé dni vám želá
    Marta♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, moc děkuji za povzbudivá slova. Fotit barvení je skoro nemožné. Těší mne, že to moje povídání někdo čte, v poslední době jsem toho napsala nějak moc. Měla jsem potřebu sdělit, jak to barvení cítím. Mozaiky, no opravdu jsem to skládala jako mozaiku, je to docela pracné. Každý kousek jsem na látku skládala a po obarvení zase každý sundala. Já děkuji Vám za Vaši reakci, protože jsem přemýšlela, jestli v blogu pokračovat, když už jsem napsala o mém přístupu k barvení všechno. Žže už je to jen moje dost osobní záležitost. Díky ještě jednou. Jana

      Vymazat



Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.