středa

Z třetí ruky

 Oblékám se nikoli z druhé, ale z třetí ruky. Vysvětlím. Kamarádka nakoupí v second handu a další spotřebitel jsem já. Takže z třetí ruky. Nedávno jsem dostala několik tašek oblečení, které jsem v několika fázích třídila. Jednak ho bylo hodně a jednak jsem za měsíc na to měla jiný pohled. Pro kamarádku jsem vytvořila vzpomínkovou deku z oblečení, které já nevyužiji. Musela jsem přidat nějaké košile ze zásobárny, ale část kočiček je z darovaných halenek a riflové části jsou z letních overalů a košile. Zadní strana flanel a výplň termolín 80. Zvláštní význam má srdíčko, které jsem tam všila. Je z látky, ke které máme obě vzpomínky a propojuje nás nejen našimi dětmi, ale i našimi maminkami. 

Návrh vznikl v programu QuiltCat a deka měla několik variant, až se ustálila jen na kočkách a srdíčku. Vrátila tak do hry riflovinu, kterou jsem se v konečné fázi rozhodla ozdobit svazováním a našitými knoflíky z košil použitých na dece. TADY návod jak na to a přidala jsem do článku i nové video. Kočičky jsem prošila ručně perlovkami nepravidelně jak to přišlo. Na svazování jsem použila bavlnky mouline. 

TIP 1: Riflovina se hodně třepí, chce to větší přídavky na švy. Já jsem udělala větší, ale nebyla jsem si nakonec jistá a tak jsem deku prošila i ve švech kolem sashingu. 

TIP 2: Deky ze starších látek je dobré neprošívat příliš hustě, případně jednoduchým stylem svazování nebo velkých stehů. Taková deka se dá lépe opravit.

TIP 3: K dece obdarovanému přidejte malý balíček, do kterého dáte kousek bavlny a alespoň některé látky na případnou opravu.







Spolumajitelky nové deky:



Sára pilně pomáhala

Video jak jsem šila blok. Pokud se Vám video nezobrazuje tak je TADY.
Edit: rozměry kočičího bloku jsou u videa. Sashing byl 2,5 inch. Rozměry celé deky nevím. Od dokončení k předání to bylo velmi rychlé.
Přidávám i návrhy, jak deka vznikala. Nejdříve jsem skládala dva typy bloků, k některým jsem přidala sashing a nakonec jsem srdíčka minimalizovala na jedno. Blok s kočkou je blok obecný, výsledné rozměry jsem několikrát měnila, je to tedy autorský návrh.

Hanka neobléká jen mne, ale z kalhot jsem ušila obleček i pro Vendulu.
Přeji krásné a klidné dny. Jana

29 komentářů:

  1. Úžasná práce!!!!
    Asi poprvé vidím svazování, vypadá zajímavě.-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc. Hani, já to už dělala víckrát. V něčem to zaniklo, ale rozhodla jsem se to znovu vytáhnout na světlo. Po tom všem quiltování je toto pro mne návrat ke starému a je mi příjemný. j.

      Vymazat
  2. deka nádherná, s duší. Všechny návrhy jsou moc pěkné, kromě finále se mi moc líbí i první a druhý. Umím si je představit realizovat. Taky radši ty ruky nepočítám, ze kterých šiji a oblékám sebe i svou domácnost. Ale ovšem Vendulka - to je úplná manekýna. Růžová jí mooc sluší!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc. Jani, těch návrhů s meziblokem, který svým podkladem splývá s podkladem kočky bylo několik, ale bála jsem se, že kdybych použila riflovinu, tak by to bylo už moc strakaté. Zařadím ještě některé návrhy do následujícího příspěvku. Vendula moc nadšená není, ale ve svetru se vyválela a pak byla v mokrém. Z tohoto jí sníh sjede a je to v pohodě. j.

      Vymazat
  3. Ta deka je úžasná..... už bych byla 2m pod zemí,jak před tebou smekám..... budu přemýšlet o uzlíkování.........

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žádný pod zem, musím se v létě konečně vidět. Jana

      Vymazat
  4. Děkuji za výborný kurz i nápad! Deka je moc provedená... je to deka s duší❣️

    OdpovědětVymazat
  5. Jani, deka je moc pěkná. Uzlíkování a knofličky deku ozvláštní. M.

    OdpovědětVymazat
  6. Ta deka je báječná a celý ten nápad!!! Máš zlaté ruce - a Vendula je taky super model ;-) Reshmi má kožich, ta nic neobléká, ale kdysi jsem šila na kocoura, když byl operaci a jak jsme ho oblékli, tak vždycky padnul na bok jak podťatý, vůbec v tom neuměl chodit... pa, E

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendula je stará a v těch mrazech jsem nechtěla riskovat, že se zachladí. Loni jsme byli venku, zastavili jsme se na jídlo a ona promrzla. Nesla jsem ji pak několik kilometrů v náručí. Když jsem nemohla, tak ji M. nacpal do batohu zabalenou do mojí mikiny. Psovi lítala bezvládná hlava ze strany na stranu. Od té doby je nastrojená a náhradní svetr má v batohu. Ona stojí štronzo, ale jak dostane postroj, tak už je to v pohodě. No a kocoura si vůbec neumím představit, Sára by nás dobila. Jana

      Vymazat
  7. ... nádherná deka, moc pěkný příspěvek a spousta rad a postřehů - děkuji. Kamarádka je určitě nadšená, ale asi na ni na dece nezbyde místo - kočičí společenství už si ji zabralo pro sebe :-) Pohodové dny Miluška

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miluško, děkuju moc. I kdyby zůstala kočičákům, tak má své majitele. A ti jsou v té domácnosti stejně nejdůležitější. J.

      Vymazat
  8. Jamalko, tahle deka mě chytla u srdce. Úžasná je. A Ty jsi neskutečně pilná, já mám opět nešicí období a už mě to štve. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, pochvala od Tebe mne moc těší. Nápad ušít deku vznikl ze dne na den. Nejgeniálnější věci mě napadají vždy v pátek :-)). A mělo to svůj důvod, že jsem se vším sekla, deku ušila a hned předala. Díky moc. J.

      Vymazat
  9. Jani, krásná deka s příběhem! Má nejen duši, ale i takovou tu správnou starodávnou patinu. Kombinace uzlíkování, knoflíků a ručního quiltování je skvělý nápad. Smekám ... A děkuji za videa,
    Stáňa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, děkuju moc. Přesně tu patinu jsem chtěla. Riflovina někdy vypadá divně, když je vytržená z původního tvaru a ty uzlíky to potlačí. j.

      Vymazat
  10. Jamalko byly by možné rozměry bloku?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem to dopisovala k videu. Srdíčko jsem dělala odhadem.To opravdu nevím. Ani celkové rozměry nevím, ale jde to dopočítat. Jana

      Vymazat
    2. Doufám, že to takto stačí. Příjemné šití. Jana

      Vymazat
  11. Milá Jani, tak táto deka ma doslova chytila za srdce. Neviem či to robia jej úžasne zladené jemné farby -šedomodrá patrí k mojim obľúbeným, prešívanie,krásne vypracovanie,pripomína mi vintage,proste všetko dokopy z nej robí inú deku, ako ostatné. Máte nielen šikovné ruky ale i veľmi láskavé srdce. Vaše zvieratká môžu byť šťastné, že vás majú. Aj ja som rada, že vás poznávam aj z inej stránky.Tej ľudskej.
    Citát:/Rozdiel medzi človekom a psom je v tom, že pes nevie lásku predstierať./
    Pozdravujem
    Marta♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, moc děkuju. Jsem ráda, že se povedla. Určitě tady hraje roli pro koho a za jakých okolností vznikala. Věřím, že to tam je zašité a že deka vypověděla o všem, co nás z léta, co se známe spojuje. Zvířátka jsou obě už stařenky a máme je moc rádi. V podstatě se jim přizpůsobujeme. Děkuji moc za Vaše krásná slova. Moc si toho vážím. Jana

      Vymazat
  12. Jani je to jedinečné, ako všetko od Teba ... a s dušou ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, děkuji ti moc za návštěvu a komentář. J. ♥

      Vymazat
  13. Překrásné. Dlouho jsem tu nebyla a teď taková krása. Super nápad a provedení jako vždy.

    OdpovědětVymazat
  14. Krásná deka, krásný nápad, to je pravý patchwork. Recyklace, upcyklace, děkuji za vaše stránky. Pro mne jsou velmi inspirativní

    OdpovědětVymazat



Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.