čtvrtek

Vyšívání volným pohybem

Vždy, když začnu vyšívat na mechanickém vyšíváku, tak se zvedne zájem o takový stroj. Nicméně já jsem se rozhodla, že vytvořím vzorník, který lze udělat na obyčejném stroji s entlem. V článku najdete i odkaz na stroj, který umožňuje vyšívat cik-cak stehem. Jeho šířku lze plynule měnit pomocí kolenní páky.
Tak tedy pro zájemce o trénování. Látka upnutá ve vyšívacím rámečku, spuštěné podavače, jehla bez patky a stroj s entlem. Povolit horní napětí a je možné trénovat. Nakreslila jsem si středovou čáru a ta je vodítkem stehu na jednu a druhou stranu. U vzorů s ostrými šičkami je dobré se na chvilku zastavit v pohybu, aby nevznikla zaoblená špička. Vzorník je vytvořený na stroji Bernina Aurora 440.
Další rady jak na vyšívání TADY.

 Volným pohybem jde snadno vyšít i knoflíkovou dírku.

Pokud chcete zkoušet volnou výšivku na domácím stroji, tak přidávám ještě videa od profesionální vyšívačky. Nepoužívá rámeček a našívá na papír. Já bych ještě dodala, že pokud to nejde bez patky, tak je dobré použít plovoucí patku nebo skákací podvázat, aby nadopadala  přímo na výšivku a ta zůstala plastická. 





A ještě výšivka, kterou jsem dělala podle návrhu výšivky na stránkách Urban Threads. Inspirovala jsem se jen velmi volně, chtěla jsem to zkusit. Tuto výšivku jsem dělala na stroji Adler. Pokud máte zájem o takový stroj, tak v moderní verzi se prodává Singer 2OU nebo Effeci 2OU bez licence. Tyto stroje jsou jak šicí tak vyšívací s ramenem 21 cm.


S díky za všechny, kteří nás jakýmkoliv způsobem posouvají. Krásné dny. jamala