čtvrtek

Napsáno při koncertu dešťových kapek

Hodiny sedět a prošívat přírodninami barvenou deku a vůbec nedostat chuť něco malého obarvit. Divné by to bylo. Včera jsem s Vendulou vyrazila do přírody na listy a pár vzorků na barvení.  Ještě večer jsem umotala dva smotky. Tričko, které jsem barvila v zimě spolu s dekou z kuchyně. Kdo čte můj blog pravidelně tak ví, že deku jsem barvila bez použití chemických mořidel, jen odpadem a mořidly z kuchyně. 
Listy kaštanu jsem ještě k tisku nepoužívala. Většinou se totiž k tiskům rozhoupu na podzim a to už je zničí klíněnka. Letos už mají první flíčky, tak jsem to alespoň zkusila. Kaštan je z naší zahrady a letos už jsem zasadila další dva. Moc se jim nedaří, ale nevzdám to. Objevila jsem krásnou přírodní kaštanovou školku s malými rostlinkami, tak ještě něco přesadím.

 Prostěradlo. K listům kaštanu jsem přidala ořechové listy. Jen tak, bez rzi. Asi to zkazilo otisky, ale zato obarvilo látku. Letos bych ráda udělala pár "batik" pomocí listů bez rzi. Ořechové listy budou super.
 První letošní zámotky.
Mořidla. Celou zimu jsem měla naložené měděné drátky ve vodě a octu. Měly by sloužit jako náhrada modré skalice. Barvím spíše celulózová vlákna, takže toto mořidlo budu používat spíše okrajově, ale vyzkoušet musím. Přidala jsem i kousek vlny, kterou mi darovala kamarádka. Béžová látka je namořená mořidlem vyrobeným z rezavých předmětů. Bílá je výjimečně kamenec, protože bych ráda něco obarvila na žlutou kručińkou, která už brzy bude na zahradě.


Pár vzorků na barvení. Sbírala jsem chrpu, lupinu a pelyněk.


Rostou nejen kytky.


Občas mi někdo napíše, že shání nějaké díly nebo patky ke starým šicím strojům. Já jsem od kamaráda získala kdysi tento šuplík. Stroj už neměl, jen na půdě tohle. Záměrně ho nechávám, tak jak jsem ho dostala. Jen tam už chybí věci, které jsem už potřebovala. Patky je ideální shánět po bazarech, inzerátech a známých. Pokud chcete na stroji quiltovat a chcete patku starou, tak shánějte patku látací. Náhradní díly seženete ve Svitavách u paní Pomykalové. Ideální je osobní návštěva.

Krásně prší a holkám se vůbec nechce vstávat. Tak já jdu prošívat. Alespoň chvilku. Jana

4 komentáře:



Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.